اپراتورها

تلفن همراه

October 21, 2019
16:50 دوشنبه، 29ام مهرماه 1398
کد خبر: 105059

مدیرعامل ایرانسل: MTN سود سهامش را به صورت وام به ایرانسل می‌دهد

مدیرعامل ایرانسل از توافق میان MTN و ایرانسل برای پرداخت سود سهام این اپراتور آفریقایی به پروژه ایرانسل در قالب وام در شرایط تحریم خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایستنا با اعلام این خبر گفت: MTN تا قبل از تحریم‌ها سود سهامش را به راحتی منتقل و از ایران خارج می‌کرد اما با شرایط موجود راهکار به دست آمده، پرداخت این سود در قالب وام به ایرانسل است که البته باید به تایید سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز برسد.
او افزود: پیش از این نیز چنین توافقی با نرخ 12 درصد صورت گرفته بود اما برای توافق جدید باید سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نرخ را تغیین کند.
 
آماده‌سازی شبکه 4G برای توسعه 5G
عباسی همچنین درباره نتایج تست‌های صورت گرفته روی فناوری 5G و بررسی امکان توسعه آن در ایرانسل گفت: دوره‌های آموزشی متعددی در این باره برگزار شده است اما برای اینکه شبکه بزرگی مانند ایرانسل را به 5G تجهیز کنیم، باید تجهیزات بزرگی را نیز دریافت کنیم که همکاری وندورهای خارجی را می‌طلبد.
او افزود: توسعه 5G فعلی بر بستر 4G کارآمد خواهد بود و تلاش می‌کنیم زیرساخت مناسب آن را آماده کنیم تا شبکه 4G ما باید قابلیت لازم برای توسعه 5G را داشته باشد.
 
محدودیت فرکانسی برای توسعه ظرفیت شبکه
مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایستنا درباره محدودیت‌های فرکانسی شبکه ایرانسل و اختلالاتی که به دنبال آن در شبکه ایجاد شده است، اظهار داشت: با افزایش سریع مصرف دیتا در کشور، برای اینکه تجربه مشتری خراب نشود، باید ظرفیت‌های جدیدی را به شبکه اضافه کنیم که یک بخشی از این تجهیزات مربوط به باند فرکانسی است.
به گفته او، ایرانسل به ویژه در لایه 900 محدودیت داشته و در شهرهای بزرگی مثل تهران شبکه را تحت تاثیر قرار داده است. در همین رابطه درحال پیگیری راه‌حل‌های هستیم تا برای سال آینده که روند مصرف ترافیک بیشتر می‌شود، مشکل را حل کنیم.
عباسی افزود: رگولاتوری هم در این باره محدودیت دارد و فرکانس آزاد ندارد اما مذاکرات برای حل این مساله با سازمان تنظیم مقررات در حال انجام است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.