اپراتورها

تلفن همراه

October 26, 2019
15:44 شنبه، 4ام آبانماه 1398
کد خبر: 105222

سامانه ۱۱۸ پاسخگوی روزانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس از سراسر کشور

سامانه ۱۱۸ از سال ۴۰ تاکنون پاسخگوی تماس مشتریان حقیقی و حقوقی است و روزانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس را از سراسر کشور پاسخ می‌دهد.
 
به گزارش خبرگزاری میزان، سامانه ۱۱۸، یکی از پرکاربردترین شماره های سه رقمی کشور است که هر کدام از ما تا به حال حداقل یک بار از خدمات آن استفاده کرده ایم. اما اینکه این سامانه چیست و روزانه چند تماس گیرنده دارد و هنوز با وجود فراگیری اینترنت و امکان جستجو کردن شماره های مختلف در فضای مجازی، زنگ خور دارد یا خیر مجموعه سوالاتی بود که باعث شد به سراغ شرکت مخابرات ایران برویم.
 
محمد رضا بید خام مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با میزان گفت: سامانه ۱۱۸، سال ۱۳۴۰ آغاز به کار کرد. این سامانه در ابتدا فقط اطلاعرسانی مشتریان حقوقی را انجام میداد. اما چندسالی است که ۱۱۸ پاسخگوی نیاز مشتریان حقیقی نیز است؛ به این معنا که همه افراد از تمام صنوف میتواند از خدمات این سامانه استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
وی درباره اپراتور‌های پاسخگوی این سامانه ادامه داد: در کل کشور ۲ هزار و ۳۸۰ نفر پاسخگوی سامانه ۱۱۸ هستند. همچنین میانگین پاسخگویی هر اپراتور در روز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تماس متغغیر است.
 
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: این سامانه روزانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس را از سراسر کشور پاسخ میدهد.
 
بید خام درباره کل تماس‌های دریافتی ۱۱۸ گفت: در سال گذشته، مجموعا ۴۴۵ میلیون تماس با ۱۱۸ برقرار شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱۰ میلیون تماس دریافت شده است.
 
وی ادامه داد: بیشترین دریافت تماس از استان تهران و کمترین میزان تماس از استان ایلام است.
 
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری سیستم سرچ‌های اینترنتی، تماس‌های دریافتی ۱۱۸ کم شده است یا خیر افزود: پیش بینی ما این بود که تعداد تماس‌ها کاهش یابد و این اتفاق هم افتاد و ما شاهد کاهش ۵ درصدی تماس‌های دریافتی بودیم، اما هنوز ۱۱۸ مشتریان خود را دارد.
 
بید خام گفت: متاسفانه نزدیک ۵ درصد از تماس‌های دریافت شده توسط ۱۱۸ مزاحمان تلفنی هستند که بیشتر مواقع کودکان برای سرگرمی مزاحمت ایجاد میکنند.
 
وی با اشاره به مصوبه سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: از مشتریانی که درخواست شماره‌های ضروری مانند نیرو‌های امدادی و امنیتی دارند، هزین‌های دریافت نمیشود، اما برای سایر تماس‌ها مبلغ ۴۷ ریال در نظر گرفته شده است.
 
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: این مبلغ برای مشرتیان ثابت و تلفن همراه برابر است و روی مبلغ کل قبض مشتریان اضافه میشود.
 
بید خام درباره نظارت بر این سامانه گفت: نظارت بر سامانه ۱۱۸ توسط شرکت مخابرات ایران انجام میشود و خدمات پس از فروش نحوه پاسخگویی، زمان پاسخگویی و خدمات را رصد میکنند.
 
وی درباره توسعه این سامانه ادامه داد: تجمیع مراکز ۱۱۸، یکپارچگی این سامانه و سامانه یکپارچه ثبت مشاغل نیز از برنامه‌های آتی این سامانه است که امیدواریم تا پایان سال انجام گیرد.
 
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: تاکنون ۲۸ میلیون شماره حقیقی و حقوقی در سامانه ۱۱۸ ثبت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.