رگولاتوری

October 28, 2019
14:40 دوشنبه، 6ام آبانماه 1398
کد خبر: 105268

نمایندگان رگولاتوری بعنوان نایب رئیس گروههای مطالعاتی رادیوئی انتخاب شدند

 
نمایندگان رگولاتوری در مجمع ارتباطات رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات ۲۰۱۹ (RA-۱۹) بعنوان نایب رئیس گروههای مطالعاتی ۴ و ۵ بخش ارتباطات رادیوئی ITU انتخاب شدند.
 در این مجمع که بعنوان نهاد مسئول ساختار، برنامه‌ریزی و تصویب مطالعات بخش رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU-R) فعالیت می‌کند و در سال جاری از ۲۹ مهر تا سوم آبان در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد با رای حاضران علیرضا درویشی مدیرکل دفتر سازمانهای تخصصی بین‌المللی رگولاتوری بعنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی ۵ و ایرج مکرمی، معاون این دفتر بعنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی ۴ از بخش ارتباطات رادیوئی ITU انتخاب شدند.
براساس این گزارش فناوری‌های پیشرفته برای تجهیزات برد کوتاه (SRD) به منظور پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoTs)، با کاربردهایی برای تجهیزات شناسائی فرکانسهای رادیوئی موسوم به RFID و انواع خاصی از تجهیزات پزشکی، سیستمهای ارتباطات رادیوئی بین قطار و تجهیزات حاشیه مسیر ریلی موسوم به RSTT برای بهبود عملکرد ترافیک راه‌آهن در یک محیط پر سرعت، پیشرفتهای ارتباطات سیار بین‌المللی (IMT) شامل IMT-۲۰۲۰ موسوم به ۵G و همگرایی با تعدادی از صنایع و خدمات مرتبط از مهمترین محورهای مطرح شده در مجمع ارتباطات رادیوئی (RA-۱۹) بود.
همچنین در این مجمع ارتقای سیستمهای پخش همگانی صوت، تصویر و محتوای چند رسانه‌ای، نقشه راه کشورهای در حال توسعه در این زمینه و ارتقای سطح دسترسی برای افراد دچار معلولیت و افراد با نیازمندیهای خاص تشریح شد.
در مجمع ارتباطات رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات ۲۰۱۹ (RA-۱۹) نقشه راه فناوریهای ارتباطات رادیوئی، برنامه کاری بخش ارتباطات رادیوئی اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU-R) برای سالهای آتی تعیین و برخی از توصیه‌نامه‌ها و قطعنامه‌هائی که تاثیرات جهانی بر آینده فناوریهای ارتباطات رادیوئی دارند، تصویب شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.