اپراتورها

تلفن همراه

November 6, 2019
12:41 چهارشنبه، 15ام آبانماه 1398
کد خبر: 105555

بررسی تخلفات شرکت‌های ارزش افزوده در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد پس از ارائه گزارش وزیر ارتباطات به این کمیسیون در مورد شرکت‌های ارزش افزوده، قرار شد هیاتی متشکل از اعضای کارگروه ارتباطات کمیسیون صنایع برای بررسی این تخلفات تشکیل شود.
 
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱۴ آبان) برای پاسخ به سوال فرید موسوی، نماینده تهران درمورد «موانع ساماندهی واقعی و کامل خدمات ارزش افزوده و اقدامات وزارت ارتباطات در این مورد» در کمیسیون صنایع حاضر شد. محمدرضا منصوری، نماینده عضو کمیسیون صنایع در تشریح این جلسه گفت: «وزیر ارتباطات در این جلسه گزارشی کامل و مبسوط در خصوص تخلفات شرکت‌های ارزش افزوده ارائه داد. جهرمی در این جلسه اعلام کرد که اشخاصی در قالب شرکت‌های بزرگ اداره نرم‌افزارهایی را به عهده دارند.»
 
او ادامه داد: «این شرکت‌ها با ارسال پیامک‌هایی برای کاربران و بدون آگاهی مردم هزینه‌هایی از مشترکان دریافت می‌کردند.»
 
منصوری با اشاره به اینکه طبق گزارش جهرمی نظارت بر محتوای خدمات ارزش افزوده برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است، بیان کرد: «جهرمی در این جلسه اعلام کرد وزارت ارتباطات در مورد نظارت بر محتوا و صدور مجوز وظیفه‌ای به عهده ندارد. نظارت بر محتوا برعهده سازمان تبلیغات اسلامی و صدور مجوز نیز برعهده وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی است و این دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.»
 
به گفته منصوری براساس گزارش وزیر ارتباطات، این وزارتخانه موظف است با شرکت‌های متخلف در این زمینه برخورد کند. او همچنین تاکید کرد: «البته در حال حاضر وزارت ارتباطات با آنها برخورد نمی‌کند تا تخلفات این شرکت‌ها در دادستانی بررسی شود.»
 
براساس گفته‌های عضو کمیسیون صنایع و معادن قرار شد هیاتی متشکل از اعضای کارگروه ارتباطات کمیسیون صنایع تشکیل شود و تخلفات شرکت‌های ارزش افزوده را بررسی کنند. او همچنین تاکید کرد: «این هیات قرار است بررسی کند که چه میزان از حساب کاربران برداشته شده است و چه شرکت‌هایی در این میان دخیل بودند.»
 
او همچنین بیان کرد: «گزارش این کارگروه پس از قرائت در کمیسیون صنایع و معادن به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.