فناوری اطلاعات

کاهش شدید خرید اینترنتی پس از قطع اینترنت کشور

شرکت فینوتک با انتشار نموداری در صفحه توییتر خود، از کاهش شدید تعداد فراخوانی وب‌سرویس‌های بانکی خود در هفته اخیر خبر داد.
 
به گزارش پیوست، در شرایطی که در روزهای اخیر بارها اعلام شده است کسب‌وکارهای ایرانی پس از قطع اینترنت، بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛‌ اما مسدود بودن موتورهای جست‌وجو باعث شده است تعداد کاربران این سرویس‌ها به شدت کاهش یابد.
 
 
امروز (۲۹ آبان ۹۸) شرکت فینوتک که در زمینه بانکداری باز فعالیت می‌کند، با انتشار این نمودار نشان داد قطعی اینترنت تا چه اندازه بر کسب‌وکار این شرکت تاثیر گذاشته است. این نمودار که تنها متعلق به یک شرکت فعال در این زمینه است، نشان می‌دهد در روزهای اخیر، تعداد تراکنش‌های آنلاین با استفاده از درگاه‌های اینترنتی تا چه اندازه کاهش یافته است.
 
شرکت‌های دیگر فعال در این زمینه تاکنون آماری منتشر نکرده‌اند.
 
پیش از این مصطفی امیری، مدیرعامل شرکت «زرین‌پال» نیز در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود می‌گوید که هرچند در ظاهر اختلالی روی ارائه سرویس‌ این شرکت وجود ندارد؛ اما تراکنش‌های انجام شده به واسطه این سرویس از روزی ۱۰۰ هزار تراکنش در روز یکشنبه به نزدیک ۸ هزار تراکنش رسیده است.

​​