اپلیکیشن

تلفن همراه

January 28, 2020
16:23 سه شنبه، 8ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108360

اپلیکیشنی که حضور دانشجویان را در کلاس بررسی می‌کند

 
 
یکی از دانشگاه‌های آمریکا برای بررسی زمان حضور دانشجویان در کلاس‌ها، از یک اپلیکیشن استفاده می‌کند.
 
 به نقل از دیلی‌میل، دانشجویان ورودی جدید "دانشگاه میزوری" (MU) باید یک اپلیکیشن را دانلود کنند که با ردیابی موقعیت آنها، به بررسی حضور در کلاس می‌پردازد و آنها را وادار می‌کند تا در کلاس حضور داشته باشند.
 
این اپلیکیشن موسوم به "اسپاتر" (Spotter)، مجموعه حسگرها را مورد استفاده قرار می‌دهد و به وای‌فای دانشگاه متصل می‌شود؛ بدین ترتیب مسئولان دانشگاه می‌توانند از زمان ورود و خروج دانشجویان به کلاس‌ها آگاه شوند.
 
مسئولان دانشگاه ادعا می کنند که این اپلیکیشن، به بهبود نمرات دانشجویان کمک کرده و به آنها امکان داده است تا بتوانند حضور دانشجویان را بررسی کنند.
 
اسپاتر که در سال ۲۰۱۴ ابداع شده است، جایگاه ویژه‌ای در میان مربیان بسکتبال دانشگاه میزوری دارد زیرا "ریک کارتر" (Rick Carter)، مربی سابق بسکتبال این اپلیکیشن را ابداع کرده است.
 
اپلیکیشن اسپاتر با کمک حسگرهای خود، داده‌های مربوط به دانشجویان را هنگام ورود یا خروج از کلاس گردآوری می‌کند. اگرچه این اپلیکیشن، قابلیت‌های GPS را ندارد اما می‌تواند روزانه به گردآوری هزاران داده مربوط به موقعیت مکانی دانشجویان بپردازد.
 
دانشگاه میزوری، تنها دانشگاه ایالت کانزاس است که از این اپلیکیشن استفاده می‌کند اما ۳۰ دانشکده دیگر نیز در سراسر آمریکا از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.
 
در هر حال، همه افراد نمی‌توانند این فناوری را به عنوان یک اپلیکیشن محبوب بپذیرند. "کایل جونز" (Kyle Jones)، استاد "دانشگاه ایندیانا بلومینگتون" (IU) آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: این گونه فناوری‌ها، توجیهی برای نظارت بر جمعیت دانشجویان و بررسی علایق و برنامه‌های آنها هستند.
 
ممکن است برخی موسسات، از این اپلیکیشن‌ها برای تمرکز بر جمعیت کوچکی از دانشجویان استفاده کنند. دانشجویان باید حقوق، مسئولیت‌ها و امتیازات مخصوص به خود را داشته باشند؛ بنابراین نباید از فناوری برای تمرکز بر آنها و یا رفتار متفاوت با آنها استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.