تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 11, 2020
13:03 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108734

آپدیت اندروید ۱۰ برای کاربران گوشی‌های سونی مشکلات قابل توجه دارد

 کسانی که هندستی به غیر از گوگل پیکسل و اسنشال‌فون دارند، طبیعتا با دریافت آپدیت اندروید 10 بسیار خوشحال می‌شوند. این موضوع درباره کاربران گوشی‌های سونی هم صادق است، اما ظاهرا آن‌ها با مشکلاتی در این‌باره مواجه شده‌اند.
 
تعدادی از گوشی‌های سونی، دریافت آپدیت اندروید 10 را از ماه دسامبر سال 2019 شروع کرده‌اند و سایر مدل‌ها مثل اکسپریا XZ3، اکسپریا XZ2، اکسپریا XZ2 پریمیوم و اکسپریا XZ2 کامپکت هم آن را در طول هفته اول سال 2020 دریافت کردند. با این‌حال، برخی از کاربران اکسپریا XZ3 و XZ2، پست‌هایی را در ردیت منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد آپدیت جدید، مشکلاتی را برای گوشی آن‌ها به وجود آورده است.
 
یکی از مشکلات اصلی، کند شدن پروسه باز کردن قفل هندست با استفاده از اثرانگشت بوده است. یکی از دارندگان اکسپریا XZ3 همچنین گفته است که ساعت آلارم گوشی به‌طور خودکار هر یک دقیقه زنگ می‌زند.
 
برخی دیگر شکایت کرده‌اند که مدل‌های اکسپریا آن‌ها، فریز و ریبوت می‌شود. تعدادی از کاربران هم به خالی شدن سریع باتری یا روشن شدن ناگهانی صفحه گوشی اشاره کرده‌اند. برخی‌ها هم گفته‌اند که اپلیکیشن پیش‌فرض اس‌ام‌اس‌شان بدون اطلاع آن‌ها تغییر پیدا کرده است. تعدادی از هندست‌ها هم ظاهرا بعد از آپدیت اندروید 10 نمی‌توانند بیش از یک اپلیکیشن را همزمان باز کنند. متاسفانه ری‌استارت یا ریبوت کردن گوشی باعث رفع این مشکلات نشده است.
 
سونی ظاهرا می‌خواهد آپدیت اندروید 10 را مجددا برای مدل‌های خاص اکسپریا ارایه کند
 
همانطور که می‌دانید گوشی‌های اکسپریا XZ3 و اکسپریا XZ2 در سال 2018 معرفی شده‌اند و هر دوی آن‌ها مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 845 هستند. با این‌حال، حتی مدل‌های مجهز به اسنپ‌دراگون 855، مثل گوشی‌های 2019 اکسپریا 1 و اکسپریا 5 هم دچار این مشکلات شده‌اند. ظاهرا برخی از کاربران با اجرای ترمیم نرم‌افزار با استفاده از اپلیکیشن Xperia Companion، موفق به رفع کوتاه‌مدت باگ‌ها شده‌اند؛ اما ظاهرا بعد از چند روز، همه مشکلات دوباره برگشته‌اند.
 
به نظر می‌رسد که سونی عرضه آپدیت اندروید 10 بر روی گوشی‌های خود را فعلا متوقف کرده است و یکی از کاربران ردیت هم گفته است که این به‌روزرسانی مجددا ارایه خواهد شد. کاربر دیگری به این اشاره کرده که فقط نصف مشتریان اروپایی سونی که واجد شرایط دریافت آپدیت بر روی هندست‌شان بوده‌اند، آن را دریافت کرده‌اند. یکی از کاربران ردیت به نام CasualBasicDude هم نوشته است: این‌گونه مشکلات، اغلب با آپدیت‌های تلویزیون اندرویدی سونی به وجود می‌آمدند، اما بعد از ارایه ورژن نهایی، تقریبا هیچ مشکلی وجود نداشته است. مشکلات ایجادشده در گوشی‌های سونی، احتمالا مواردی هستند که در زمان تست قابل‌مشاهده نبوده‌اند.
 
درباره عملکرد سونی در سال‌های اخیر باید بگوییم که چندین موضوع باعث شده تا این شرکت ژاپنی نتواند در صنعت اسمارت‌فون آن‌گونه که باید، موفق باشد. یکی، نام‌گذاری‌های نامناسب شرکت بر روی گوشی‌هایش است که اغلب گیج‌کننده‌اند و این مساله حتی در حال بدتر شدن هم است. برای مثال، نام گوشی پرچمدار بعدی شرکت ممکن است اکسپریا 3 باشد، در حالیکه اکسپریا 1 و اکسپریا 5 پیشاپیش عرضه شده‌اند. نام احتمالی دیگر این هندست شاید اکسپریا 1.1 5G باشد. Kaz Hirai، رییس قبلی سونی، در ژانویه 2018 گفته بود که این شرکت همچنان به ساخت گوشی‌ها ادامه خواهد داد، اما نه برای رقابت با اپل یا سامسونگ. او بیان کرده بود که سونی نیاز به ماندن در کسب‌وکار اسمارت‌فون‌ها دارد تا بتواند اتفاقات این حوزه را تا زمان تغییر پارادایم بعدی رصد کند. حتی با روی کار آمدن رییس جدید شرکت نیز چیزی تغییر نکرده است. سونی در طول سه ماهه سوم سال 2019، فقط ۶۰۰ هزار اسمارت‌فون فروخت؛ این در حالی است که هواوی در همان بازه زمانی توانسته بود هر روز همین تعداد گوشی بفروشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.