باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

March 19, 2020
11:56 پنجشنبه، 29ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109924

ارتقا و پایداری ارتباطات استان فارس در ایام شیوع کرونا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از ارتقا و پایداری ارتباطات استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خانه‌نشینی مردم خبر داد.
 به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی آخرین وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت ماندن مردم در خانه و استفاده از فضای مجازی برای انجام امور روزمره، اقدامات صورت پذیرفته در ارتقاء و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی را تشریح کرد.
 
سهرابی بابیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه هر کدام حجم و ظرفیت مشخصی برای ارائه خدمات به مشتریان خود در روزهای عادی در نظر می‌گیرند گفت: اما در این مدت به‌یک‌باره با توجه به شیوع بیماری کرونا و انجام بسیاری از امور از جمله آموزش، دورکاری و خریدهای اینترنتی بر بستر فضای مجازی، شاهد افزایش مصرف دو تا سه برابری اینترنت توسط کاربران در ساعات مشخصی بودیم و همین امر باعث کاهش سرعت اینترنت شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های موجود برای شرایط عادی مناسب بود، با بالا رفتن ناگهانی نیازهای اینترنتی مردم طی این مدت و حسب دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی توانستیم بخشی از این نیازها را با ارتقاء ظرفیت‌ها جبران کنیم و در همین مدت کوتاه، پاسخگوی نیاز مردم شهر و استان به اینترنت مناسب و باکیفیت باشیم.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف اینترنت در استان فارس نسبت به سال قبل 40 تا 50 درصد رشد داشته اظهار کرد: با توجه به اینکه استان فارس هاب منطقه جنوب است و باید به استان هم‌جوار از جمله کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان هم سرویس‌دهی کند، شاهد رشد مناسبی در حوزه زیرساختی بودیم.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که در دو سال گذشته، توسعه زیرساخت‌های شبکه انتقال استان با 166 درصد رشد به 3330Gbps، پهنای باند بین‌المللی (اینترنت) با رشد 358 درصدی به 550Gbps ، پهن باند ورودی با رشد 220 درصدی به 220Gbps و ظرفیت پهن باند خروجی با 303 درصد رشد به 1110Gbps ارتقاءیافته است.
 
سهرابی گفت: طبق آمار 9 ماهه اول امسال در حال حاضر بالغ بر 4 میلیون و 42 هزار مشترک از «اینترنت پرسرعت سیار» در فارس با «ضریب نفوذ 81 درصد» استفاده می‌کنند که از این تعداد بالغ بر 1 میلیون و 964 هزار مشترک همراه اول، 1 میلیون و 945 هزار مشترک ایرانسل و 132 هزار مشترک رایتل هستند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان افزود: همچنین بالغ بر 588 هزار مشترک «اینترنت پرسرعت ثابت» نیز در استان از این خدمات استفاده می‌کنند که از این تعداد 541 هزار مشترک خانگی و 47 هزار مشترک تجاری و اداری هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.