اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

May 18, 2020
13:01 دوشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112006

مدیرعامل مخابرات خبر داد: افزایش 18 درصدی درآمد کل باوجود کاهش 17 درصدی درآمد تلفن ثابت

ICTna- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از افزایش 18 درصدی درآمد کل این شرکت در سال 98 خبر داد و گفت: این درحالی است که 17 درصد از درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت کاهش یافته است.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سید مجید صدری در نشست خبری که صبح امروز به صورت آنلاین با خبرنگاران برگزار شد، با ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته شرکت مخابرات افزود: مخابرات در سال گذشته 22 درصد افزایش درآمد ریالی، 67 درصد افزایش درآمد خدمات داده، 15 درصد افزایش درآمد باند پهن، 72 درصد درآمد ارایه شده به همراه اول و 17 درصد کاهش درآمد از تلفن ثابت داشته است.
 
sadri.jpg
او اظهار داشت: سال 98 اولین سالی بود که درآمد دیتای شرکت مخابرات ایران از تلفن ثابت بیشتر شد بطوریکه تا پیش از این درآمد تلفن ثابت همیشه از دیتا بیشتر بود اما برعکس شدن این روند بسیار مثبت است.
صدری از بهبود شاخص های کیفی در شبکه مخابرات خبر داد و گفت: در همین حال مصرف روزانه اینترنت در شبکه مخابرات 110 درصد افزایش یافته است.
 
صدری با اشاره به پایش کیفیت و نوسازی شبکه IP این شرکت افزود: میزان ترافیک داخلی به کل ترافیک شبکه مخابرات از 10 درصد در سال 97 به به 30 درصد در سال 98 افزایش یافت. اگر در گذشته 90 درصد ترافیک دیتا بین المللی بود، اکنون 70 درصد ترافیک بین الملل و 30 درصد ترافیک داخلی است و امیدواریم ظرفیت 30 درصدی امسال را هم افزایش دهیم.
 
او همچنین از افزایش مصرف پهنای باند کشور خبر داد و گفت: درحالی که تا پیش از این میزان مصرف بین 200 تا 300 گیگ بود اما اکنون به 910 گیگابایت افزایش یافته است.
 
صدری با اشاره به سیاست هیات مدیره مخابرات برای کنترل نقدینگی و کاهش هزینه ها به منظور تخصیص منابع مالی به توسعه تجاری و فنی افزود: در همین راستا برای توجه به دانش و توانمندی شرکت های داخلی، سال گذشته اقدامات خوبی را برای تولید داخل انجام دادیم و اکنون الان می توانیم بگوییم بیش از 80 درصد امکانات مورد استفاده مخابرات صد درصد تولید داخلی است و امیدواریم به تکنولوژی 20 درصد باقی مانده هم دست پیدا کنیم.
 
او گفت: سال گذشته، سال خوبی برای ما در حوزه بهره برداری از تولیدات داخلی بود چراکه توانستیم رقم زیادی از ارزبری قبلی را در حوزه های مختلف مانند کابل نوری، مودم و DWDM تولید داخلی استفاده کنیم.
 
مدیرعامل مخابران ایران سیاست کلان دیگر این شرکت را توسعه شبکه عنوان کرد و اظهار داشت: نقاطی در کشور وجود دارد که شاید 10 سالی است توسعه ای در آنجا صورت نگرفته است. از همین رو در دو سال گذشته تلاش کردیم زیرساخت ها را به روز کنیم و در سال 98 مورد بهره برداری قرار گرفتند.
 
او با اشاره به جایگاه مخابرت به عنوان بزرگ ترین اپراتور ثابت در منطقه خاورمیانه و ایران افزود: تعداد مشترکان تلفن ثابت به 29 میلیون مشترک با ضریب نفوذ 35 درصد رسیده است. همچنین شرکت مخابرات از پنج میلیون و 740 هزار پورت ADSL و 165 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور برخوردار است.
 
صدری با بیان اینکه حدود 51 هزار و 400 روستای کشور از  ارتباط تلفن ثابت برخوردارند و از این میان 15 هزار روستا ارتباط اینترنتی هم دارند، از وجود یک میلیون پورت VDSL منصوبه در کشور خبر داد.
 
او درباره رفع محدودیت پهنای باند FCPها در 4200 نقطه کشور گفت: این کار با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبل از نوروز 99 انجام شد و وقتی محدودیت ها رفع شد، مصرف FCPها افزایش یافت و توانستند سرویس های بهتری را ارایه کنند.
 
صدری، اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت مخابرات ایران با شروع پاندمی ویروس کرونا را راه اندازی سامانه 4030 با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تقویت و توسعه شبکه های مخابراتی، تامین زیرساخت های مخابراتی، تامین پهنای باند مشترکان خانگی، اهدای بسته 100 گیگابایتی اینترنت، تامین زیرساخت های مدارس، تقویت و توسعه خدمات پس از فروش، افزایش میزان مبلغ میان دوره قبوض تلفن ثابت به 160 هزار تومان و حفظ پایداری و کنترل 24 ساعته شبکه عنوان کرد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.