اپلیکیشن

تلفن همراه

June 13, 2020
11:11 شنبه، 24ام خردادماه 1399
کد خبر: 112881

لنزهای جدید اسنپ چت با قابلیت تشخیص نژاد گیاهان و سگ‌ها

بزودی قابلیت‌های جدیدی به بخش Lens اپلیکیشن اسنپ چت اضافه خواهد شد. این ویژگی‌ها بسیاری هوشمندانه عمل خواهند کرد چراکه اخیرا شرکت اسنپ (مالک اسنپ چت)، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده تا بتوانند مدل‌های یادگیری ماشینی خود را در لنزهایشان پیاده کنند.
 
پیش از این، محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشت و توسعه‌دهندگان تنها می‌توانستند اشیا و چیزهای محدودی از قبیل صورت یا مناظر طبیعی مشخص را بر اساس قالب‌های از پیش ساخته‌ضده توسط اسنپ شناسایی کنند.
 
دو نمونه از این لنزها که اخیرا اضافه شده، PlantSnap و Dog Scanner نام دارد. پلنت اسنپ، قادر است تا 90 درصد از گیاهان و درختان را شناسایی کند و داگ اسکنر نیز می‌توان بیش از 400 نژاد از سگ را به درستی تشخیص دهد.
 
اسنپ اعلام کرد که برای جذابیت بیشتر، کاربران می‌توانند از لنز داگ اسکنر روی چهره خود نیز استفاده کنند. بدین ترتیب، این لنز به آنها خواهد گفت که بیشتر شبیه به چه نژادی هستند. با توجه به تغییرات جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند الگوریتم یادگیری ماشینی را آموزش دهند تا هر چیزی را تشخیص دهد و نسبت به آن اقدام کند.
 
همچنین قرار است در آینده نزدیک، لنز جدیدی تحت عنوان Nutritious Scanner به این اپلیکیشن اضافه شود که می‌تواند کیفیت مواد تشکیل‌دهنده انواع غذاهای بسته‌بندی شده را از طریق اسکن برچسب‌ها، مشخص کند.
 
اسنپ همچنین قصد دارد تا لنزهای Local را نیز عرضه کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا دنیایی مبتنی بر واقعیت افزوده را بسازند. علاوه بر این‌ها، اسنپ اخیرا از قابلیتی به نام Voice Scan نیز رونمایی کرد که امکان پیدا کردن لنزها از طریق فرامین صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند. برای مثال، کاربر می‌تواند عبارت «Make my hair pink» را ادا کند و سپس، اپلیکیشن بهترین لنز را که قادر به انجام این کار است، انتخاب می‌کند.
 
در حال حاضر، لنزهای اپلیکیشن اسنپ چت، بهترین کارکرد را در استفاده از فناری واقعیت افزوده ارائه می‌دهند و شرکت اسنپ نیز قصد دارد تا امکان استفاده از لنزها و استوری‌های اپلیکیشن خود را در سایر اپلیکیشن‌ها نیز فراهم کند.
 
طبق گزارش‌های منتشر شده، اسنپ بعد از رفع باگ‌ها و ایرادات نرم‌افزاری، باری دیگر به روند رو به رشد خود برگشته و در طی سه ماهه نخست 2020، رشد 20 درصدی تعداد کاربران را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.