اپلیکیشن

تلفن همراه

June 29, 2020
15:14 دوشنبه، 9ام تیرماه 1399
کد خبر: 113536

قابلیت «لاگین درون برنامه‌ای بازار» در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

عوامل مختلفی در افزایش محبوبیت یک بازی یا اپلیکیشن نقش دارند که یکی از آن‌ها، امکان ثبت‌نام کاربر درون برنامه است. در همین راستا اخیرا کافه بازار قابلیت لاگین درون برنامه‌ای را ارائه کرده است.
 
توسعه‌دهندگان همواره با افزودن قابلیت‌های جدید مانند لیست‌های شخصی یا نشان دادن آیتم خرید درون برنامه‌ای سعی در بهبود تجربه کاربری افراد دارند و حالا کافه بازار در بیانیه‌ای از اهمیت بالای لاگین درون برنامه‌ای برای توسعه‌دهندگان صحبت کرده است.
 
این امکان وجود دارد که کاربر بنابر دلایل مختلفی مانند تعویض دستگاه یا پر شدن حافظه تصمیم به حذف یک برنامه یا بازی بگیرد و سپس آن را دوباره نصب کند. در این هنگام شاید کاربر نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کند که مانع از استفاده مجدد از اپلیکیشن می‌شود.
 
یکی از راه‌های جلوگیری از این مشکلات، قابلیت ثبت‌نام درون برنامه‌ای و اختصاص یک آیدی یکتا به هر کاربر است. کافه بازار اخیرا قابلیت «ورود با بازار» را منتشر کرده که کاربران می‌توانند بدون نیاز به حفظ کردن نام کاربری و رمز عبور جدید، در برنامه‌ها لاگین کنند.
 
در همین راستا برای شناسایی کاربر، توسعه‌دهنده دیگر نیازی به تهیه سرور، توسعه برنامه سمت سرور، اتصال کلاینت به سرور، فعال‌سازی پنل پیامکی، ارسال پیامک برای کاربران و بررسی کد تایید نخواهند داشت. توسعه‌دهندگان می‌توانند انجام تمام این کارها را با استفاده از پیج کافه بازار در کلاینت خودشان، به این شرکت محول کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از این روش به عنوان تنها راه ورود کاربران استفاده کنند و یا اینکه از آن در کنار سایر روش‌ها مانند ثبت نام با ایمیل یا شماره موبایل بهره ببرند. به گفته کافه بازار، در صورت ورود کاربر به برنامه از طریق قابلیت لاگین درون برنامه‌ای، مسیر خرید کوتاه‌تر می‌شود و احتمال خرید موفق افزایش پیدا می‌کند.
 
برای استفاده از این قابلیت کاربر باید بازار را روی گوشی خود نصب کرده باشد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از این ویژگی در تمام نسخه‌های بازی یا برنامه استفاده کنند و نصب آن‌ها از کافه بازار الزامی نیست، البته باید از قبل در این فروشگاه منتشر شده باشد. این سرویس به صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و همچنین اجباری برای استفاده از دکمه طراحی شده توسط کافه بازار نیست. در حال حاضر توسعه‌دهندگان می‌توانند از SDK ورود با بازار در پروژه‌های اندرویدی و یونیتی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.