اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

July 28, 2020
14:16 سه شنبه، 7ام مردادماه 1399
کد خبر: 114552

مدیرعامل ایرانسل: قابلیت های 5G در اختیار توسعه اقتصاد دیجیتال قرار می گیرد

ICTna.ir- مدیرعامل ایرانسل با اشاره به آزادی، چابکی و انعطافی که در شبکه های 5G وجود دارد، گفت: قابلیت های این فناوری در اختیار توسعه اقتصاد دیجیتال قرار می گیرد و به آن شتاب بیشتری می دهد.
 
Abbasi Irancell.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند، صبح امروز در مراسم رونمایی از دومین سایت 5G مستقر در ساختمان مرکزی ایرانسل افزود: ویژگی دیگر این فناوری، پایداری بالا و تاخیر پایین است که مورد نیاز سرویس های سلامت از راه دور و گیم است و روی آن می توان طیف وسیعی از کاربردها را  در کشور فراهم کرد.
 
او با اشاره به اینکه فناوری نسل پنجم صرفا یک تغییر نسل در حوزه ارتباطات نیست، اظهار داشت: سه ویژگی اصلی در تعریف این فناوری پیش‌بینی شده است که اولین ویژگی آن پهنای باند موبایل با سرعت بالا است که مشترک تجربه بهتری در سرعت و ارتباط خواهد داشت.
 
به گفته عباسی، ویژگی دوم این فناوری موبایل، Massive Connectivity است که زمینه را برای توسعه شهرهای هوشمند فراهم می کند و ویژگی سوم آن آزادی، چابکی و انعطاف است.
 
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه : صرفا دنبال آوردن تکنولوژی به کشور نیستیم، ابراز امیدواری کرد فناوری نسل پنجم تلفن همراه برای نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد استفاده قرار بگیرد.
 
عباسی گفت: بیش از یک سال است که روی شبکه Core ایرانسل کار کردیم و برای توسعه 5G آماده است و با کار روی سایت‌ها و BTSها به راحتی می‌توان آن را در کشور توسعه داد.
 
او درباره ضرورت برخورداری از 5G در کشور نیز تصریح کرد: زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم کاربردهای آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و ضمن اینکه کاربردهای تجاری و صنعتی فراوانی خواهد داشت، کاربردهای وسیع آن ناگزیر ما را به سمت آن خواهد برد و باید زودتر زمینه بهره برداری از آن را فراهم کنیم.
 
عباسی با اشاره به سند شبکه ملی اطلاعات که در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده، گفت: باید در سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ درصد کاربردها روی نسل جدید فناوری با سرعت بالا باشد.
 
او درباره تجربه توسعه 5G در دنیا نیز افزود: در دنیا تجربه‌ای در توسعه نسل پنجم مبنی بر همکاری و مشارکت اپراتورها با یکدیگر وجود دارد که حجم سرمایه گذاری و مدیریت فرکانس را کم می‌کند.
 
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه نخستین سایت 5G هفته گذشته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد و امروز نیز سایت مستقر در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی شد، خاطرنشان کرد: اولین تست 5G در سال ۹۶ با حضور وزیر ارتباطات انجام شد که مقدمه برنامه ایرانسل برای رفتن به سمت برنامه جدید بود و در این چند سال ایرانسل برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داد و امروز دومین سایت نسل پنجم رونمایی شد.
 
او افزود: توسعه فناوری در کشور با همکاری و‌ پیگیری وزیر ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محقق شده است و باتوجه به  چالش‌های طبیعی که بر سر راه توسعه این فناوری‌ها در کشور وجود دارد، ‌امیدواریم در زمان منطقی به صورت عمومی عرضه شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.