اپراتورها

تلفن همراه

August 17, 2020
13:39 دوشنبه، 27ام مردادماه 1399
کد خبر: 115270

همراه اول هم بخشی از بسته های دیتای موبایل را برگرداند

ICTna.ir – همراه اول هم بالاخره دقایقی پیش به دستور رگولاتوری تمکین کرد و بخشی از بسته های اینترنت موبایل پرحجمی را که حذف کرده بود، به مجموعه بسته های تعرفه ای خود بازگرداند.
 
MCI-logo.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور با حداقل 15 ساعت تاخیر پس از بازگشت بخش اعظم بسته های اینترنت از سوی ایرانسل و اعلام خبر بازگشت بسته های اینترنت موبایل از سوی حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی، نسبت به بازگشت بسته های اینترنتی به کانال فروش خود اقدام کرد.
 
اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در ۱۳ تیرماه اقدام به حذف برخی از بسته‌های کاربردی و بلندمدت اینترنت خود کرده بودند که این اقدام با واکنش تند کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه شد.
 
پس از آن رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با غیرقانونی اعلام کردن این اقدام از اعمال سقف جریمه پروانه ای این دو اپراتور با رقم 2 میلیارد تومان و همچنین برنامه رگولاتوری برای ارائه مجوز تماس خروجی از طریق پیام رسان های منتخب داخلی با تعرفه 250 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه و احتمال کاهش دوره پروانه اپراتورها خبر داد.
 
با بی توجهی اپراتورها به این اظهارات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با تصویب مصوبه جدیدی، سقف جرایم اپراتورها در حوزه مسائل تعرفه ای را به جریمه روزشمار تا سقف یک دهم آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده اپراتورها در سال مالی قبل افزایش داد و رگولاتور در چند نوبت مکاتبه با سازمان بورس، ضمن اعلام تایید تخلف گرانفروشی قطعی، از اعمال حداکثری این جریمه روزشمار خبر داد.
 
بازگشت بسته های همراه اول به کانال فروش درحالی است که ایرانسل یک روز قبل از این مبادرت به اجرای دستور رگولاتوری کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.