اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

September 27, 2020
12:21 یکشنبه، 6ام مهرماه 1399
کد خبر: 116608

مدیرعامل ایرانسل: فرکانس 5G را در کشور تعیین تکلیف کنید

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، مهمترین دارایی زیرساختی برای توسعه ICT در کشور را باندهای فرکانسی دانست که باید وضعیت آن در کشور تعیین تکلیف شود.
 
Abbasi Irancell.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند صبح امروز در مراسم رونمایی از کاربردهای 5G در ایران که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: باید از این سرمایه کشور استفاده کنیم و آن را به میدان بیاوریم تا هزینه های سرمایه گذاری برای نسل های جدید را کاهش دهیم.
 
او افزود: باتوجه به حجم بالای سرمایه گذاری که 5G نیاز دارد و همچنین نرخ ارزش دلار و شرایط اقتصادی کشور، لاجرم همه اپراتورها باید با هم همکاری کنند تا از هزینه های اضافی پرهیز شود و کار اقتصادی جلو برود.
 
عباسی اظهار داشت: امروز سهم زیادی از اینترنت کشور را اینترنت موبایل مدیریت می کند و نقشی که اپراتورها در توسعه این سرویس داشتند، نقش بی بدیل و ارزنده ای است.
 
او افزود: در ایرانسل با رصد فناوری 5G در دنیا از بیش از یک سال پیش تلاش کردیم الزامات و آمادگی های فنی برای بکارگیری این فناوری را در پیش بگیریم و با بررسی ابعاد این فناوری در قالب کمیته های مختلف، رگولاتوری مقدمات مطالعاتی این فناوری را در قالب تدوین نقشه راه جلو برد.
 
مدیرعامل ایرانسل گفت: در چند ماه گذشته توانستیم پایلوت 5G را با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی کنیم و به زودی مرحله دوم راه اندازی چند نمونه سایت 5G در شهر تهران در یکی از دانشگاه ها و در یکی از مناطق انجام خواهد شد تا به صورت تجاری و عمومی در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
او با اشاره به اینکه در حوزه بومی سازی تجهیزات ICT کارهای خوبی صورت گرفته اما در بخش های عمده ای نیاز به وندورهای خارجی داریم، گفت: شرکت های معدودی در دنیا تجهیزات 5G را در اختیار دارند اما تا تجاری شدن آن در کشور می توانیم با کمک تولیدکنندگان داخلی و دانشگاه ها بومی سازی تجهیزات را جلو ببریم.
 
به گفته عباسی، در دنیا شرکت های بزرگ درحال رصد نسل بعدی فناوری هستند و لازم است به دانشگاه های کشور بگوییم در دنیا مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها به 6G ورود کرده اند که فرصتی برای دانشگاه های ما است که از هم اکنون دانشجویان را به سمت تحقیقات در این زمینه پیش ببرند.
 
او با اشاره به اینکه برای ایجاد ظرفیت برای استارتاپ ها مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، گفت: با توسعه پلتفرم ها، قابلیت نسل جدید فناوری در حوزه آموزش و خدماتی مانند شهر هوشمند و هوش مصنوعی در دل این پلتفرم ها تعریف شده و امیدواریم از ظرفیت مرکز نوآوری برای توسعه آنها استفاده کنیم.
 
مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: برای اینکه یک فناوری را در کشور با دغدغه کمتر جلو ببریم، لازم است پیوست های فناوری اطلاعات بازنگری شوند تا در توسعه آنها با مشکل مواجه نشویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.