رگولاتوری

October 5, 2020
12:32 دوشنبه، 14ام مهرماه 1399
کد خبر: 116871

قطع 332 هزار خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی

ICTna.ir – تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به 332 هزار و 267 خط شخصی رسید.
 
Spam SMS.jpg
 به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی از جمله استفاده از سامانه *800# که برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که از طریق سامانه های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.
 
 مسدود کردن خطوط شخصی پس از اینکه کسب و کارها با مسدود شدن سرشماره های پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه 195 را برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی کرد.
 
 از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم کارت هایی که تنها به ارسال پیامک های انبوده اقدام می کردند و استفاده های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک های مزاحم با شماره های شخصی بود.
 
 بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می کند که طبق این آمار، تا امروز، 14 مهر ماه سال جاری، 332 هزار و 267 خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.
 
کاربران در صورت مواجهه با پیامک هایی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می کنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم کارت های مزاحم را تسریع کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.