تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 13, 2020
14:22 سه شنبه، 22ام مهرماه 1399
کد خبر: 117128

کاهش ترافیک مرسولات پستی در سه ماه ابتدایی سال

آمار ترافیک مرسولات پستی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، به ۴۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۳۱ رسیده که حاکی از کاهش ارسال مرسولات پستی است.
 
محیط پست در خلال دو دهه اخیر تغییرات زیادی داشته و همان‌طور که مسؤولان معتقدند جنبه‌های زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی پست را دچار تغییراتی کرده است. ازطرفی ظهور فناوری‌های جدید الکترونیکی و همه‌گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقررات‌زدایی در عرصه پست، تأثیری عمیق بر سازمان‌های پستی گذاشته و حضور پست را در بخش‌های سنتی کمرنگ‌تر کرده است.
 
با گذر زمان بخش اعظمی از کسب‌وکارهای سنتی با توسعه ارتباطات الکترونیک به سمت الکترونیکی شدن رفته‌اند و کسب‌وکارهایی که نتوانستند این مسیر را به‌درستی طی کنند، عرصه‌ی رقابت را به رقبای الکترونیکی خود واگذار کردند. از آن‌جا که با توسعه شبکه‌های ارتباطی، سهم پست در حال کاهش است، بر اساس تاکید اتحادیه جهانی پست و با توجه به زیرساخت‌های موجود، پست باید مأموریت‌های جدیدی برای خود ایجاد کرده و به سه بعد فیزیکی، الکترونیکی و بعد مالی دست یابد.
 
آمار ارائه‌شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی است که در سال ۱۳۹۵، ترافیک مرسولات پستی ۴۹۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۱۱ و در سال ۱۳۹۶ به ۴۷۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۵۹ بوده و در سال ۱۳۹۷، به  ۳۶۷ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۲۴۰ و در سال ۱۳۹۸، به ۲۸۷ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۳ رسیده است.
 
این در حالی است که آخرین آمار منتشرشده حاکی از آن است که ترافیک مرسولات پستی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، به ۴۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۳۱ رسیده است و در مقایسه با آمار ۷۶ میلیون و ۳۴ هزار و ۲۲۱ در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز، با کاهش ۲۸ میلیونی در ترافیک مرسولات مواجه شده است.
 
 
این آمار با توجه به سال‌های گذشته، نشان از کاهش ترافیک مرسولات پستی دارد. البته اسفندماه سال گذشته با توجه به شیوع کرونا در کشور، آمار ترافیک مرسولات پستی، افزایش قابل توجهی داشته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.