فناوری اطلاعات

مدرسه «بازی‌سازان فردا» در شبکه شاد به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند

 
 
 مدرسه «بازی‌سازان فردا» با هدف آموزش بازی‌سازی در سطح ملی برای دانش‌آموزان از هفته آینده فعالیت رسمی خود را در شبکه آموزشی شاد آغاز می‌کند.
 
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اقدام مشترک انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش و پرورش این مدرسه راه‌اندازی شده است. با رونمایی رسمی از مدرسه بازی‌سازان فردا، محتواهای آموزشی تهیه شده در انستیتو ملی بازی‌سازی به مرور از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد در اختیار حدود ۴۰ هزار دانش آموز عضو کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در این شبکه قرار می‌گیرد.
 
فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه مخاطب آموزش‌های بازی‌سازی ارائه شده در مدرسه بازی‌سازان فردا تمام دانش‌آموزان کشور به ویژه گروه‌های سنی زیر ۱۶ ساله هستند، گفت: «آموزش بازی‌سازی برای این مقطع سنی و در سطح کشوری و به صورت رایگان تقریبا بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر مخاطبان مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه دانش آموزی شاد به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود، افزایش پیدا کند.»
به گفته مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی محتواهای آموزشی بازی‌سازی در شبکه شاد ارائه داده می‌شود و علاوه بر ارائه آموزش عمومی، بازی‌سازی در قالب ویدئوهای آموزشی برای همه کسانی که مخاطب این شبکه هستند و دانش‌آموزانی که پیش زمینه آموزش بازی‌سازی را از گذشته دارند و طی فراخوانی شناسایی می‌شوند، به صورت همزمان و با حمایت مستقیم انستیتو دوره‌های تخصصی را طی می‌کنند.
فرزانه شریفی همچنین افزود: «انستیتو ملی بازی‌سازی در استودیو خود در حال ضبط بیش از ۱۰۰ ساعت محتوای آموزشی برای این شبکه است تا پایان سال تحصیلی جاری به تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مدرسه بازی‌سازان فردا به عنوان یک مدرسه مهارتی به موازات دروسی که معلمان به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی درس می‌دهند، ایجاد شده است تا بچه‌ها  بازی‌سازی را از سطح مقدماتی تا حرفه‌ای حرفه‌ای یاد بگیرند.»
 
او همچنین بیان کرد: «در واقع ما با این طرح به دنبال تامین نیروی آماده به کار در نسل بعدی صنعت گیم ایران هستیم. دانش‌آموزان علاقمند به بازی‌سازی با آموزش در مدرسه بازی‌سازان فردا، با ادامه این مسیر در دانشگاه، جزو کسانی هستند که آموزش‌های اولیه در این زمینه را دیده‌اند و می توانند علاوه بر تحصیل در فضای دانشگاهی به درآمدزایی و توسعه کسب وکار در حوزه صنعت گیم فکر کنند.»

​​