بازی

فناوری اطلاعات

November 16, 2020
14:55 دوشنبه، 26ام آبانماه 1399
کد خبر: 118138

نگاهی به مشخصات فنی ایکس باکس سری X و S

 
 
شرکت مایکروسافت ادعا می کند بهترین کنسول سخت افزاری ویژه خود را با عنوان ایکس باکس های سری ایکس و اس به بازار عرضه کرده است که می توانند برای گیمرها بازی ها را فراگیرتر و در دسترس تر کنند.
 
شرکت بازی سازی ایکس باکس که از زیر مجموعه های مایکروسافت محسوب می شود می گوید کنسول ۴۴۹ پوندی سری X قدرتمندترین کنسولی است که تاکنون ساخته شده است در حالی که سری S که کوچک تر بوده با قیمت ۲۴۹ پوند به فروش می رسد و ارائه یک مسیر قابل دسترسی به بازی های مدرن را به کاربران القا می کند.
 
پیش از این دو غول بازی های ویدیویی ایکس باکس و سونی قول داده بودند که قدرتمندترین سیستم های خود را ارائه دهند، محصول ایکس باکس بیش از یک هفته پیش از رقیب خود سونی که می خواهد کنسول جدید خود را با نام پلی استیشن ۵ منتشر کند، همراه با به روزرسانی های اساسی کنسول های فعلی، عرضه می شود.
 
جیمز باچر (James Butcher)، رئیسیکی از  بخش های اروپایی ایکس باکس در این رابطه اعلام کرد که ایکس باکس سری X، بهترین تجربه کنسولی است که تاکنون توانسته ایم ارائه دهیم. این کنسول از نظر سرعت و قدرت از مدل های پیشین بسیار بهتر بوده و همچنین توانایی مدیریت گرافیک با کیفیت بالاتر از هر زمان دیگری را دارد. این محصول در کنار سری S که با ابعادی کوچکتر و ارزان تر عرضه می شود، در اختیار مشتریان خواهد بود  که گزینه های بیشتری را پیش روی مصرف کنندگان قرار می دهد.
 
به اعتقاد باچر، سری X برای گیمرهایی است که تجربه نهایی بازی یعنی نهایت غوطه ورشدن در بازی با بالاترین درجه گرافیکی در قدرتمندترین کنسول جهان را می خواهد.
 
در مقابل، ایکس باکس سری S، کوچک ترین کنسولی است که این شرکت تاکنون ساخته و بدون درایو دیسک عرضه می شود، در عوض این کنسول به تحویل دیجیتال بازی ها و سایر محتوای سرگرمی می پردازد. وضوح تصویری این کنسول نسبت به ایکس باکس سری ایکس کمی پایین تر است.
 
بررسی های اولیه از کنسول های جدید، سرعت بارگذاری و راه اندازی بازی ها در مقایسه با دستگاه های موجود را نشان می دهد. در ضمن معرفی فناوری هایی مانند ردیابی اشعه که بازی ها را قادر می سازد تا واقع بینانه تر از نور پردازی تقلید کنند را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
 
مشخصات ایکس باکس سری ایکس:
 
اندازه: ۱۵/۱ سانتی متر× ۱۵/۱سانتی متر × ۳۰/۱ سانتی متر
 
وزن: ۴/۴ کیلوگرم
 
قدرت پردازش: ۱۲ ترافلاپس
 
وضوح: K  ۴، ۶۰ فریم در ثانیه (پشتیبانی از ۱۲۰ فریم در ثانیه)
 
ذخیره سازی: یک ترابایت (با پشتیبانی از گسترش فضای ذخیره سازی)
 
درایو دیسک: بله  از دیسک های K UHD 4و Blu-Ray پشتیبانی می کند
 
مشخصات ایکس باکس سری اس:
 
اندازه: ۶/۵ سانتی متر× ۱۵/۱سانتی متر × ۳۰ سانتی متر
 
وزن: ۱/۹ کیلوگرم
 
قدرت پردازش: ۴ ترافلاپس
 
وضوح: p ۱۴۴۰ (چهار کیفیت HD)، ۶۰ فریم در ثانیه
 
ذخیره سازی: : ۵۱۲ گیگابایت (با پشتیبانی از گسترش فضای ذخیره سازی)
 
درایو دیسک: خیر فقط از طریق بارگیری دیجیتال عمل می کند
 
از ویژگی های دیگر دو کنسول جدید ایکس باکس این است که هر دو کنسول از DirectX raytracing ، Quick Resume ، جریان K Ultra HD ۴، فناوری ویدیوی پیشرفته Dolby Vision و Dolby TrueHD با صدای Atmos پشتیبانی می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.