تلفن همراه

فناوری

December 5, 2020
12:06 شنبه، 15ام آذرماه 1399
کد خبر: 118766

اریکسون، کوالکام و TIM رکورد سرعت FWA را شکستند

ICTna.ir – شبکه دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) یکی از امیدهای اصلی اپراتورها برای درآمدزایی از سرمایه‌گذاری انجام شدهروی 5G است و به همین دلیل هم انگیزه قوی از سوی آنها برای قرار گرفتن در صف نخستین ارایه‌کنندگان این سرویس وجود دارد.
 
TIM-FWA-record-536x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هدف اصلی FWA پر کردن شکاف باندپهن روی فیبر است اما اگر کند باشد یا ظرفیت آن پایین باشد، مطلوب نخواهد بود.
 
از همین رو، اریکسون، کوالکام و TIM در همکاری مشترک با Casa Systems رکورد سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را با پروتکل UDP و سرعت 700 مگابیت بر ثانیه براساس تست سرعت اوکلا روی شبکه زنده TIM با استفاده از فرکانس 26 گیگاهرتز در فاصله 6.5 کیلومتری از سایت را شکستند.
 
اگرچه در این تست سرعت نام شرکت‌های بزرگی دیده می‌شود اما ستاره واقعی این نمایش AurusAl جدید Casa Systems است که آنها مدعی هستند اولین تجهیزات پرقدرت 5G mmWave سمت مشتری (CPE) است.
هر سه شرکت مشارکت‌کننده در این تست از رکوردی که ثبت کرده‌اند بسیار خشنود هستند و اریکسون از اینکه برای انجام این تست توانست کوالکام را از چنگ نوکیا درآورد، خوشحال است.
 
بیانیه مطبوعاتی منتشر شده درباره این تست روی کاربرد 5G millimetre-wave spectrum نه تنها برای مناطق روستایی با سرعت بالا بلکه روی پوشش گسترده‌تر 5G FWA متمرکز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.