فناوری اطلاعات

هکاتون بازی‌های جدی ۹۹ آغاز شد

 
رقابت آنلاین بازی‌سازان در هکاتون بازی‌های جدی ۹۹  از روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه همزمان در تهران، تبریز و اصفهان آغاز شد.
 
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، افتتاحیه سومین هکاتون بازی‌های جدی با حضور شرکت‌کنندگان و منتورهای علمی و فنی این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد. شرکت‌­کنندگان در این رویداد بازی که هم­زمان در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد، در فرصتی سه روزه باید تا ساعت ۲۰ روز جمعه ۲۱ آذر ماه نسخه اولیه‌­ای از بازی­‌ دیجیتالی یا رومیزی ساخته شده با موضوع «مهارت­‌های زندگی: مواجهه با همه ­گیری بیماری­‌ها» را ارائه دهند.
 
حامد نصیری دبیر چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی در افتتاحیه این رویداد اعلام کرد که موضوع هکاتون ۹۹ سه محور اصلی «پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های همه‌گیر»، «مراقبت از مبتلایان به بیماری‌های همه‌گیر» و «سبک زندگی در دوران بیماری‌های همه‌گیر» دارد که باید بازی‌سازان این محورها را برای ساخت بازی‌های خود در نظر بگیرند.
 
امسال وزارت ورزش و جوانان برای برندگان به هر شهر ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی اعطا می‌کند. همچنین ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در مجموع ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات تجاری­‌سازی برای سه بازی برگزیده مبتنی بر واقعیت گسترده در نظر گرفته است. ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی نیز در مجموع ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و ۴۰میلیون تومان تسهیلات تجاری‌سازی به سه بازی برتر در حوزه علوم شناختی اهدا می‌کند. شتاب‌دهنده هاب نیز ۵ میلیون تومان جایزه نقدی برای آثار منتخب در ژانر هایپرکژوآل متناسب با فضای کافه بازار و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات شتاب‌دهی در نظر گرفته است. همچنین بازی‌های تولید شده با محوریت کودکان و نوجوانان  می‌­توانند وارد بخش «ایده آزاد» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوند.
 
در این مراسم همچنین طه رسولی اعلام کرد که کل رویداد در فضای دیسکورد انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان بعد از تیم‌سازی و ایده‌پردازی تا پایان ساعت ۲۰ روز جمعه ۲۱ آذر ماه فرصت دارند تا کل محصول طراحی شده را به منتورهای هر شهر تحویل دهند. او تاکید کرد که شرکت‌کنندگان در ایده‌پردازی‌ها به دنبال مکانیزم‌های خلاقانه باشند؛ اما محصول نهایی ارائه شده توسط تیم‌ها و افراد شرکت کننده در این رویداد بازی‌سازی سه روزه باید شامل یک ارائه ۱۰ دقیقه‌ای از بازی اعم از گیم پلی و توضیح آن و یک نسخه قابل اجرا از بازی و نام تیم باشد.
 

​​