تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 13, 2020
11:47 یکشنبه، 23ام آذرماه 1399
کد خبر: 119034

استان سمنان ۱۶۲ نماد اعتماد الکترونیکی فعال دارد

 
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به گسترش کسب و کارهای مجازی و حضور موثر آنها در بازارهای الکترونیکی گفت: ۱۶۲ نماد اعتماد الکترونیکی فعال در استان وجود دارد.
 
 سید یاسر حسن پور روز یکشنبه به رسانه ها افزود: حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات از یک سو و ساماندهی و نظارت موثر بر فعالیت آن ها ضرورت دارد.
 
وی بیان کرد: تا کنون  بیش از ۴۰۰  نماد اعتماد الکترونیکی در استان سمنان واگذار شد که از این تعداد در حال حاضر ۱۶۲ مورد فعال است.
 
حسن پور تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطی و زیرساختهای مخابراتی ایجاد شده در استان سمنان در جهت رونق کسب و کارها ،توسعه اقتصادی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دارای اهمیت است.
 
وی با تاکید بر شفاف سازی چرخه کسب و کار الکترونیکی و بهبود شاخص های کسب وکار ، حمایت از  حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را ضروری دانست.
 
وی تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندان و اجرای قوانین با دقت و حساسیت ویژه‌ای در این اداره مورد پیگیری است.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به ضرورت شناسایی و کاهش آسیب های اقتصادی شرکت ها و کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: یکی از اولویت های مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان شناسایی و حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری در دوران کرونا است .
 
حسن پور با قدردانی از فعالیت صاحبان کسب و کارهای این حوزه در شرایط کنونی، گفت: طرح هایی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرتبط به صورت تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در شرایط بحرانی اختصاص یافته است.
 
وی با بیان آنکه تسهیلات ذکر شده از ظرفیت مناسبی جهت کاهش مشکلات کسب و کارها در شرایط کنونی برخوردار است افزود : با توجه به حضور شرکت های دانش بنیان و فناور در استان سمنان که در شرایط کنونی علاوه بر حفظ نیروهای شاغل، ظرفیت جذب نیروی کار جدید را نیز دارا است بیان کرد: بهره مندی از این تسهیلات در شرایط کنونی برای شرکت ها از اولویت بالایی برخوردار است.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل به نشانی semnan.ict.gov.ir   از جزییات و شرایط بهره مندی از تسهیلات حمایتی فوق آگاهی یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.