اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 23, 2020
0:35 چهارشنبه، 3ام دیماه 1399
کد خبر: 119392

وزیر کشور: مشکلی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک وجود ندارد

وزیر کشور در نشست مشترک هماهنگی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت که برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در دوره های قبل در انتخابات شوراها، شورایاری ها، اصناف و حتی انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در این مسیر مشکل خاصی نداریم.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور سه‌شنبه شب اعلام کرد، نشست مشترک هماهنگی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عصر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و چند تن از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.
 
این نشست به منظور ایجاد هماهنگی های لازم میان ستاد انتخابات و وزارت کشور با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بررسی روند انتخابات گذشته و بررسی برخی موضوعات برای ممانعت از بروز مشکلات در اجرا، در راستای اتخاذ سیاست واحد از سوی این هیات و وزارت کشور برگزار شد.
 
رحمانی فضلی وزیر کشور پس از شنیدن نظرات اعضای حاضر در جلسه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: پیش از این انتخابات را در ۱۳۹ شهر کاملا الکترونیکی برگزار کرده ایم و در انتخابات پیش رو هم می توانیم از این امکان استفاده کنیم.
 
وی افزود: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در دوره های قبل در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورایاری ها، اصناف و حتی انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در این مسیر مشکل خاصی نداریم.
 
وزیرکشور همچنین گفت: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا می تواند با جلب نظرات مشورتی ستاد انتخابات کشور، دستورالعملی در چارچوب قانون برای نظارت بر انتخابات شوراها تنظیم کند تا بر مبنای آن عمل شود.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا طوری برنامه ریزی کند که با زمان‌بندی مناسب، پیش از آغاز زمان تبلیغات، بررسی صلاحیت‌ها نهایی و اعلام شود.
 
در نشست مشترک امروز، مسئولان ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، ثبت نام به صورت الکترونیکی خواهد بود، بر ترجیح استفاده از صندوق های اخذ رای الکترونیکی در کلانشهرها، لزوم ایجاد بسترهای لازم برای ثبت نام الکترونیکی انتخابات، پیش بینی هزینه ها و منابع لازم در جهت به کارگیری نیروهای مورد نیاز در شعب اخذ رای، هماهنگی تیم های فنی مجلس شورای اسلامی با تیم فنی ستاد انتخابات کشور تأکید کردند.
 
همچنین اعلام شد؛ در صورتی که با هماهنگی هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی، معتمدین هیاتها یکسان شود، روند اجرای انتخابات، تسهیل خواهد شد.
 
در این جلسه با اشاره به اینکه تمامی فرایندهای انتخابات به جز دو فرایند اخذ و شمارش آرا، الکترونیکی شده است، یادآوری شد: در انتخابات دور قبل شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ در ۱۳۹ شهر، در ۲۸ استان اخذ و شمارش الکترونیکی آراء اجرایی شد که ۹۶۴۴ شعبه مجهز شد و ۸ میلیون و ۶۰ هزار نفر از این طریق رای دادند و در مجموع حدود ۲۰ درصد آرای دور قبل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی اخذ و شمارش شد.
 
سید نظام‌الدین موسوی، سیدمصطفی میرسلیم، محسن پیرهادی، صالح جوکار و حمیدرضا کاظمی بر اساس رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده اند.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.