بازی

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 9, 2021
12:04 شنبه، 20ام دیماه 1399
کد خبر: 119958

رشته‌های آموزشی مرتبط با صنعت بازی ایجاد شود

 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دیدار با مدیر عامل و شورای معاونان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد کرد تا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موضوع ایجاد باشگاه بازی‌های الکترونیکی را به مجلس ارائه کند. علی یزدی‌خواه همچنین در این جلسه برلزوم ایجاد رشته‌های آموزشی مرتبط با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تاکید کرد.
 
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس به لحاظ شان قانونی متکفل اوضاع فرهنگی کشور است، گفت: «یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی در مجلس تصویب و تنقیح قوانین است که به نظر می‌رسد در این موارد می‌تواند به رفع برخی از مشکلات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که ناشی از نارسایی قوانین و نبود مصوبات و دستورالعمل‌های تعریف شده است، کمک کند و لازم است بنیاد نیز در این زمینه آسیب‌شناسی جدی‌تری انجام دهد.»
 
نماینده تهران در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد رشته‌های آموزشی مرتبط با صنعت بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور، ادامه داد: «این صنعت به عنوان صنعتی پول‌ساز و جذاب به سرعت در حال رشد است و بار مالی هنگفتی در حوزه‌های مختلف از تولید بازی تا صادرات، مصرف و تبلیغات دارد. بنیاد هم مطابق ماموریت‌های خود به باید سمت ارتقا توانمندی‌ها حرکت کند.»
 
به گفته یزدی‌خواه اینکه بنا به آمار بنیاد ۷۰ هزار دانش‌آموز در همان ابتدای کار برای عضویت در کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه شاد ثبت‌نام می‌کنند، نشان از استعدادهای سرشار در این حوزه است که با تبلیغ بیشتر می‌توان کاربران میلیونی از جمع دانش آموزان، والدین و معلمان را جذب این بستر آموزشی کرد.
 
او با اشاره به تدوین قانون باشگاه‌‌داری در عرصه ورزش به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس تا پایان سال ۹۹، پیشنهاد ارائه طرح ایجاد باشگاه بازی‌های الکترونیکی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را مطرح کرد و گفت: «این طرح می‌تواند در قالب قانون جهت تصویب به مجلس ارائه شود و ما نیز آمادگی بررسی این طرح که می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات بنیاد شود را داریم.»
 
در این جلسه همچنین صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال کشور گفت: «لیستی از مشکلات تیم‌های بازی‌سازی بزرگ توسط بنیاد تهیه شده است که مجلس می‌تواند با بررسی این مشکلات و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، در جهت توسعه، ارتقا و صادرات محصول به این تیم‌های بازی‌ساز که همه جوان هستند، کمک کند که با این کمک موتور محرکه این نیروی جوان با ظرفیت چند برابری به حرکت در می‌آید.»
 
پژمان همچنین درباره تعامل بنیاد با آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های فنی با موضوع بازی‌سازی بیان کرد: «در این راستا سرفصل‌های آموزشی تهیه و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و  این تعامل با قدرت بیشتر در برنامه ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد یافت.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.