رگولاتوری

January 26, 2021
16:02 سه شنبه، 7ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120509

آفکام مزایده باند فرکانسی 700 مگاهرتز بریتانیا را به تعویق انداخت

ICTna.ir – آفکام، رگولاتور مخابراتی بریتانیا در آخرین روزهای ماه ژانویه اعلام کرده است که مزایده باند فرکانسی 700 مگاهرتز در این ماه برگزار نخواهد شد.
 
ofcom.png
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بهترین زمانی که آفکام برای برگزاری مزایده آماده خواهد بود، ماه مارس است اما به نظر می‌رسید تا پایان ماه جاری هم تغییراتی در زمان برگزاری مزایده اتفاق بیفتد.
 
دلیل تاخیر برگزاری مزایده، شرایط پیش آمده ناشی از پاندمی ویروس کرونا است اما از آنجا که نشانه‌هایی مبنی بر بهبود شرایط تا یکی دو ماه آینده وجود ندارد، عجیب است که چرا آفکام برگزاری مزایده را تا زمان فراهم شدن شرایط ایمن یا حتی تابستان به تعویق نیانداخته است. به نظر می‌رسد دلیل این کار نگرانی آفکام از پریشان شدن اپراتورها است.
 
اپراتور BT طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: هرچند که موقعیت ویژه فعلی را درک می‌کنیم اما با به تاخیر افتادن مزایده، ناامید شده‌ایم. برگزاری مزایده و به دنبال آن آزادسازی باندهای فرکانسی مرتبط یکی از کلیدی‌ترین نیازمندی‌های توسعه 5G است.
 
این اپراتور افزوده است: احیای وضعیت اقتصادی بریتانیا از شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از پاندمی کووید 19 به قدرت زیرساخت‌های دیجیتالی بستگی دارد و از آفکام می‌خواهیم در برابر هرگونه درخواست دیگر برای تاخیر در برگزاری این مزایده مقاومت کند.
 
هرچند به نظر می‌رسد این مزایده بالاخره در ماه مارس برگزار شود اما از زمانی که قوانین آن تدوین شده، یک سال می‌گذرد. 
 
به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل این تاخیر، ارایه شش ماه مهلت بیشتر به سرویس‌های پخش تلویزیونی است تا فرکانس 700 مگاهرتز را خالی کرده و تحویل دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.