بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 2, 2021
17:11 سه شنبه، 14ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120756

تجربه نهایت قدرت با مادربردهای ROG STRIX Z590 ایسوس؛ ساخته شده برای گیمرها

WhatsApp Image 2021-02-02 at 15.34.16.jpeg
همزمان با معرفی چیپست جدید  Z590، شرکت ایسوس نیز به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مادربرد در دنیا، مادربردهای سریROG STRIX Z590  خود را معرفی کرد. این دسته از مادربردهای ایسوس ساخته شده برای گیمرها بوده و از ویژگی‌های جذاب و متنوعی برخوردار است. مادربردهای مبتنی بر چیپست Z590 ایسوس میزبان پردازنده‌های نسل یازدهم و دهم Intel هستند و از قابلیت‌های متنوعی مانند اورکلاک خودکار، سیستم خنک کننده کارآمد، اسلات‌های حافظه بهینه و پشتیبانی از جدیدترین نسل راهکارهای ارتباطی برخوردارند و هر مدل دارای صفات شاخص و متمایزی است.
 
مادربرد ROG STRIX Z590-E Gaming  تا دندان مسلح
 
این مادربرد گیمینگ با برخورداری از جدیدترین سوکت پردازنده LGA 1200 و مدار تغذیه 2+14 فاز دیجیتالی ساخته شده است و آماده ی میزبانی از پردازنده های نسل یازدهم Intel میباشد. ظاهر مشکی رنگ و رگه‌هایی که در هیت سینک‌ها دیده می‌شود، نمایی زیبا و خشن را برای هر سیستم گیمینگ فراهم می‌کند. نورپردازی RGB نیز در سه بخش هیت سینک VRM، هیت سینک بالایی سوکت M.2 و چیپست اصلی به کار گرفته شده است. این نورپردازی با استفاده از نرم افزار Armoury قابل شخصی سازی است و با ویژگی Aura Sync می‌توان تمام رنگ‌ها و جلوه‌های نورپردازی مادربرد را با دیگر قطعات متصل هماهنگ کرد.
 
چهار اسلات حافظه‌ی RAM با پشتیبانی از ماژول‌هایی با حداکثر فرکانس 5333 مگاهرتز، معماری دو کاناله و فناوری Optimem II وظیفه پشتیبانی از ماژول‌های حافظه اصلی DDR4 را دارند. سه سوکت M.2 دسترسی به حافظه‌های پرسرعت SSD را فراهم می‌کنند که دو اسلات اول دارای رابط PCIe4.0 هستند. همچنین این سوکت‌ها دارای هیت سینک برای جذب دما و حفظ کارایی این حافظه‌ها هستند. سه درگاه PCI-Express نیز رابط‌های اتصال کارت گرافیک برای این مادربرد هستند که درگاه اول و دوم به صورت PCI-E 4.0 و درگاه سوم PCI-E 3.0 است.
 
محافظ I/O از پیش نصب شده، هیت سینک یکپارچه برای مدار تغذیه و پوشش درگاه‌های پشتی مادربرد، اتصالات متنوع مانند هدرهای فن، هدرهای مخصوص پمپ واتر کولر و پورت‌های USB در قسمت پایین مادربرد بخشی دیگر از اتصالات ROG STRIX Z590-E Gaming را تشکیل دادند. یکی از ویژگی‌های جذاب و قابل توجه در این بخش، شبکه بی سیم WiFi6 دو بانده با استاندارد AX210 است.
 
مادربرد ROG STRIX Z590-F Gaming فرمول پیروزی در بازی
 
این مادربرد گیمینگ نیز تمام المان‌های لازم را دارد تا نهایت کارایی و قدرت پردازنده‌های نسل یازدهم را برای شما فراهم کند. مادربرد ROG STRIX Z590-F Gaming ایسوس با مدار تغذیه 2+14 فاز که شامل قطعاتی کاملا قدرتمند می‌باشد، میزبان تمامی پردازنده‌های جدید مورد اشاره است. در این مدل نیز چهار اسلات DIMM از نوع DDR4 حضور دارد که از ماژول‌هایی تا سقف 5333 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. ترکیب رنگ مشکی و نقره‌ای رنگ این مادربرد در کنار نورپردازی RGB در دو نقطه المان‌هایی هستند که بر زیبایی تاثیر گذار است. این مدل نیز قابلیت شخصی سازی نورپردازی با چندین جلوه بصری متفاوت و هماهنگ سازی نورپردازی تحت قابلیت Aura Sync دارد.
 
سه اسلات PCI-Express درگاه‌های اتصال کارت گرافیک به مادربرد هستند که هر سه از فناوری Safe Slot پشتیبانی می‌کنند. اسلات اول و دوم از نسل چهارم استاندارد PCI-E و اسلات سوم از نسل سوم پشتیبانی می‌کند. چیپ صوتی نیز همراه با کدک ALC4080 و یک آمپلی فایر Savitech SV3H712 می‌تواند تجربه صوتی عالی را برای گیمرها به ارمغان آورد. ایسوس طراحی این قسمت از برد را که به بحث صدا مرتبط است کاملا جداسازی کرده و از محافظ برای جلوگیری از نویز بر روی کانال‌های مستقل صوتی استفاده کرده است. هدر‌های فن، پمپ واتر کولر و LED های RGB نیز در قسمت بالای این مادربرد قرار گرفته اند.
 
 
مادربرد ROG STRIX Z590-A یک انتخاب خاص
 
زمینه سفید رنگ و هیت سینک‌هایی که از رگه‌های موازی برخوردارند اولین چیزی است که توجه شما را به این مادربرد جلب می‌کند. این مادربرد گیمینگ دارای مدار تغذیه قدرتمند 2+14 فاز به صورت گروهی است که تمام نیاز پردازنده و حافظه‌های اصلی را برای تجربه نهایت کارایی تامین می‌کند. سه سوکت M.2 نیز همراه با هیت سینک‌های از پیش نصب شده دسترسی شما را برای تجربه نهایت سرعت با SSD های جدید را فراهم می‌کند؛ چرا که این درگاه‌ها از استاندارد PCIe 4.0 برخوردارند.
 
چهار شکاف DIMM آماده نصب حافظه‌های RAM پرسرعت تا سقف 5333 مگاهرتز هستند. این اسلات‌ها با معماری دو کاناله و فناوری Optimem II همراه هستند؛ فناوری Optimem II تاثیر چشمگیری بر عملکرد حافظه‌های اصلی کامپیوتر دارند که تجربه آنها تنها با مادربردهای جدید ایسوس ممکن است؛ زیرا این فناوری بهینه سازی بسیار خاصی را در بخش ارتباطی و دسترسی میان ماژول‌های DDR4 و پردازنده فراهم می‌کند.
 
چیپ صوتی SupremeFX با کدک ALC4080 باری دیگر بر روی مادربردهای جدید ایسوس، به ویژه این مدل دیده می شود که در این نسخه با یک آمپلی فایر همراه شدند. در این قسمت، چیپ صوتی پس از پروسه تفکیک و تبدیل، صدای نهایی را به میزان قابل توجهی تقویت می‌کند که در عمل مصرف کننده تجربه صوتی بی نظیری را تجربه خواهد کرد. نکته مهم دیگر، عدم تغییر در پارامترهای صدا است تا در نهایت صدایی رسا و شفاف به گوش شما برسد.
 
مادربرد ROG STRIX Z590-I Gaming کوچک اما همه فن حریف
 
این مادربرد با ابعاد mini-ITX کمترین فضای ممکن رادر کیس شما گرفته و قدرت چشمگیری را نیز با میزبانی پردازنده‌های جدید در اختیار شما می‌گذارد. پشتیبانی از پردازنده‌های جدید با سوکت LGA1200، مدار تغذیه 2+8 فاز، هدر مخصوص پمپ واتر کولر و هیت سینک یکپارچه I/O و مدار تغذیه، چیپ صوتی گیمینگ سری SupremeFX و نورپردازی RGB با پشتیبانی از قابلیت Aura Sync از جمله ویژگی‌های این مادربرد هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.