رسانه‌های اجتماعی

February 7, 2021
18:58 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120895

تلگرام پردانلودترین اپلیکیشن جهان شد

مرکز تحقیقاتی Sensor Tower در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که اپلیکیشن تلگرام توانست در ماه ژانویه، بیشترین میزان دانلود را در میان اپلیکیشن‌های غیربازی از آن خود کند.
 
بر اساس این گزارش، در ماه گذشته میلادی، این اپلیکیشن ۶۳ میلیون بار توسط کاربران دانلود شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۳.۸ برابری را نشان می‌دهد. تلگرام برای دستیابی به عنوان توانست رقبای قدرتمندی همچون تیک تاک را پشت سر بگذارد.
 
در واقع، تلگرام محبوبیت ناگهانی و بیش از پیش خود را مدیون واتساپ است. اپلیکیشنی که چندی پیش و در پی اعلام خبری مبنی بر تصمیم شرکت واتساپ برای اعمال سیاست‌های جدید در این پلتفرم و مجبور بودن کاربران برای اشتراک اطلاعات شخصی خود با فیسبوک، بخش زیادی از کاربران خود را از دست داد و مهاجرت آنلاین گسترده‌ای به اپلیکیشن‌هایی چون تلگرام و سیگنال به وقوع پیوست.
 
اگرچه تلگرام در پلی استور، رتبه نخست را در ماه ژانویه به دست آورد، اما در اپ استور به جایگاهی بهتر از چهارمی‌دست نیافت. در پلتفرم آی او اس، همچنان اپلیکیشن تیک تاک یکه‌تازی می‌کند و بعد از آن یوتیوب، و زوم جای گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، تیک تاک توانست در ماه ژانویه بیش از یک میلیون دانلود را برای خود ثبت کند.
 
گفتنی است اپلیکیشن تلگرام در ماه دسامبر ۲۰۲۰، در رده نهم پردانلودترین اپلیکیشن‌ها قرار داشت که در ماه اخیر توانست با طور قابل توجهی بر میزان کاربران خود بیفزاید. در این بین اما، اپلیکیشن سیگنال نیز رشدی محسوسی را تجربه کرد.
 
با استناد به این گزارش، سیگنال توانست در ماه ژانویه به جایگاه دوم پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در پلی استور و جایگاه سوم در مجموع میزان دانلود فروشگاه‌های اپلیکیشن دست یابد. همچنین این اپلیکیشن توانست برای اولین بار خود را به جمع ۱۰ اپلیکیشن پردانلود اپ استور اضافه کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.