بازی

فناوری اطلاعات

February 9, 2021
12:07 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120939

E3 2021 با شیوه‌ای متفاوت برگزار می‌شود

به نظر می‌رسد با اینکه کرونا همچنان خطرآفرین محسوب است؛ مسئولان برگزاری E3 2021 در نظر دارند تحت هر شرایطی این نمایشگاه را برگزار کنند.
 
نمایشگاه E3 یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سال صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود؛ رویدادی که البته طی دو سال اخیر اهمیت خود را تا حدودی از دست ‌داده است. در سال ۲۰۱۹ نمایشگاه E3 با شور بسیار کمتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شد و سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری آن وجود نداشت.
 
اما به نظر می‌رسد مسئولان برگزاری این رویداد در تلاش هستند که سال ۲۰۲۱ را از دست ندهند و تحت هر شرایطی نمایشگاه E3 2021 برگزار شود. VGC گزارش می‌دهد که اگر در سال ۲۰۲۱ شاهد برگزاری جدی و قابل ‌توجه نمایشگاه E3 نباشیم، در سال ۲۰۲۲ نه گیمرها و نه استودیوهای بازی‌سازی و شرکت‌های ناشر اهمیتی به شرکت در آن نخواهند داد. این در حالی است که از اواخر سال ۲۰۱۸، بسیاری از تحلیل‌گرها می‌گفتند اگر نمایشگاه E3 متناسب با زمانه تغییر نکند، سرنوشت خوبی در انتظار آن نخواهد بود.
 
ESA به‌تازگی برنامهٔ برگزاری آنلاین E3 2021  را برای تولیدکنندگان بزرگ بازی‌ ویدئویی فرستاده است.
 اتحادیهٔ سرگرمی‌های نرم‌افزاری (ESA) می‌خواهد در اواخر بهار پیش رو با قرار دادن دموی بازی‌های مورد انتظار در دسترس بازیکنان و برگزاری کنفرانس‌ آنلاین، E3 2021 را به‌صورت کاملا دیجیتال برگزار کند؛ اما برگزارکنندگان می‌گویند برای تبدیل شدن این نمایشگاه به یک رویداد موفق، نیازمند حضور شرکت‌های بزرگ ویدیوگیم هستند و فعلاً مایکروسافت، سونی و نینتندو اعلام نکرده‌اند که قطعاً قصد شرکت در E3 2021 دارند یا با برنامه‌های مستقل خود جلو می‌روند.
 
دو مورد از شرکت‌های نام‌برده در سال ۲۰۲۱ با رویدادهای آنلاین اختصاصی همچون State of Play و Inside Xbox و بدون نیاز به نمایشگاه E3 کنسول‌های خود را معرفی کردند. آیا اکنون برای نمایش بازی‌ها مایل به همکاری کامل با برنامه‌های جدید ESA هستند؟ آن هم درحالی‌که پلی استیشن در نمایشگاه E3 2019 شرکت نکرد.
 
شرکت‌های که حتی نمی‌دانستند ESA قصد برگزاری E3 2021 را دارد، آیا برنامه‌های خود برای نمایش بازی‌های مورد انتظار را تغییر می‌دهند؟
مطابق این برنامه که البته هنوز برای نهایی شدن باید رأی مثبت اکثر اعضا را دریافت کند، رویداد اصلی E3 در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ ژوئن (۲۵ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود؛ البته با ذکر این نکته که شب قبل از آغاز مراسم اصلی، گیمرها می‌توانند افتتاحیه آنلاین E3 2021 را تماشا کنند. فرایند تجربهٔ آنلاین دموها به این شکل است که گیمر باید سر ساعت برگزاری رویداد آنلاین مرتبط با بازی، پای پلتفرم مقصد نشسته باشد و با اینترنت مشغول تجربهٔ دمو شود؛ مثل زمانی‌که مردم قدم به نمایشگاه E3 می‌گذارند و به‌صورت زنده به تجربهٔ دموهای بسیاری از بازی‌های مورد انتظار می‌پردازند.
 
جف کیلی از نمایشگاه E3 جدا شده است و فقط به برگزاری دو رویداد جشنواره تابستانی بازی و گیم اواردز می‌پردازد که هر دو آمار فوق‌العاده‌ای در جلب‌ توجه گیمرها دارند. از آن سو، الکترونیک آرتز و یوبیسافت هم از برگزاری رویدادهای خود به‌صورت مستقل کاملا راضی بوده‌اند. پس باید صبر کرد و دید که واقعاً نمایشگاه E3 سال ۲۰۲۱ به چه شکل و با حضور چند شرکت ویدیوگیم و بازی ویدئویی مهم برگزار می‌شود.
 
Video Games Chronicle اطمینان دارد حداقل یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌ ویدئویی به‌ هیچ ‌عنوان در نمایشگاه E3 سال ۲۰۲۱ شرکت نمی‌کند؛ اما اتحادیهٔ سرگرمی‌های نرم‌افزاری در بیانیهٔ خود می‌نویسد که گفت‌وگوهای بسیار خوبی با چند شرکت کلیدی داشته است و به‌زودی برنامهٔ دقیق برگزاری نمایشگاه E3 2021 و فهرست افراد، شرکت‌ها و بازی‌های بزرگ حاضر در آن را اعلام خواهد کرد. ESA خطاب به شرکت‌هایی که از موفقیت برنامه‌های ویدئویی مستقل خود راضی هستند، گفته است که حضور در یک رویداد جمعی فشرده‌ در سه روز که کل گیمرها آن را دنبال می‌کنند، به‌مراتب تأثیرگذارتر از برگزاری یک رویداد آنلاین ظاهر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.