تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 21, 2021
17:22 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121346

پونیشا ۸ میلیارد تومان سرمایه از صندوق فیروزه گرفت

 
 
انتشار خبر رسمی سرمایه‌گذاری ۸ میلیاردی صندوق جسورانه فیروزه در بزرگترین پلت‌فرم فریلنسری ایران، پونیشا، در واپسین ماه سال ۹۹ نه تنها از بخشی از جزییات این سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در بخش دورکاری ایران پرده برداشت بلکه تبدیل به کورسوی امیدی در دشوارترین سال مالی کسب و کارهای جدید در ایران شد.
 
 پونیشا با بیش از ۲۷۰ هزار فریلنسر و ۶۰ هزار پروژه موفق در حال حاضر بزرگترین بازیگر حوزه کار آزاد یا همان Freelancing ایران به شمار می‌آید ماه‌هاست که اخبار پراکنده در مورد مذاکرات جذب سرمایه خود را مسکوت نگه داشته است؛ ولی سرانجام با انتشار خبر رسمی بخشی از این سرمایه‌گذاری در وبسایت رسمی این صندوق و سامانه کدال، که وابسته به گروه مالی مشهور فیروزه است، جزییاتی از این سرمایه‌گذاری اطلاع رسانی شده است.
 
صندوق فیروزه اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه  «گروه مالی فیروزه» است که بهمن‌ماه سال گذشته با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد تومان در فرابورس ایران راه‌اندازی شد و موسسان این صندوق گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه و سرمایه‌گذاری سبحان هستند. در بیانیه مختصر صندوق جسورانه فیروزه آمده است: این صندوق در بهمن ماه اقدام به انعقاد قرارداد خرید سهام و سرمایه‌گذاری در شرکت پویندگان نیرو شایسته منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) “استارتاپ پونیشا” به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال قابل پرداخت در دو قسط کرده است که منجر به حضور مدیریتی صندوق در شرکت مذکور خواهد شد.»
 
در تماس‌های با نیما نورمحمدی، بنیانگذار و رییس هیات مدیره پونیشا، و هم رادمان ربیعی ، معاون سرمایه‌گذاری های جسورانه فیروزه، اعلام جزییات بیشتر را موکول به انتشار بیانیه رسمی و یک جلسه خبری احتمالی کردند.  به این ترتیب این استارت‌آپ فریلنسینگ که نزدیک به یک دهه از تاسیس آن می‌گذرد احتمالا نه تنها بزرگترین جذب سرمایه سال ۹۹ در بدنه استارت‌آپی کشور, به خود اختصاص داده؛ بلکه تنها سرمایه‌گذاری قابل توجه یک صندوق جسورانه بورسی را هم در آستانه عید ۱۴۰۰ جذب کرده است.
 
 
در بیانیه مختصر فیروزه آمده که این صندوق در بهمن‌ماه اقدام به انعقاد قرارداد خرید سهام و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ پونیشا کرده و احتمالا این بزرگترین جذب سرمایه سال ۹۹ در بدنه استارت‌آپی کشور است
پونیشا در شاخه‌های متعدد از فریلنسینگ تا طراحی اپلیکیشن و برنامه‌نویسی گرفته تا ترجمه و تولید محتوا فعال است و تمرکز خود هسته تیم و موسسانش در شمال کشور و منطقه آزاد انزلی به جای مرکز در کنار توسعه بازار کار از راه دور در سراسر استان‌ها از آنها یک نمونه منحصر به فرد در بازار مرکزگرایی استارت‌آپی ایران ساخته است. نیما نورمحمدی, بینانگذار و رییس هیات مدیره و سرشناس‌ترین موسس این استارت‌آپ پیش از این سابقه تاسیس و فروش استارت‌آپ آی‌هوم را هم در کارنامه خود داشته است. با توجه به امکان پرداخت ارزی با استفاده از کارتهای اعتباری بین المللی روی این پلتفرم، می توان پیشبینی کرد که این جذب سرمایه بتواند زمینه برای گسترش فرامرزی پونیشا را هم فراهم سازد.
 
گروه مالی فیروزه که سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی همچون شیپور و داستان‌من را هم در کارنامه خود دارد علاوه بر این صندوق خطرپذیر در زمینه‌هایی همچون پلتفرم پلتفرم فیروزه‌پلت که سامانه دریافت پیشنهادهای ورود و خروج در استارتاپ‌هاست و کنترل‌تک که یک استارت‌آپ استودیو مستقر در تهران به شمار می‌آید هم فعال است هرچند فعالین قدیمی بازار سرمایه این گروه را به دلیل نقش کلیدی اش در گروه عظیم سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران وخدمات مالی کارگزاری و سبدگردانی در بازار بورس می‌شناسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.