اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 23, 2021
16:28 سه شنبه، 5ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121425

حمل و نقل پستی در دوران کرونا رشد چهار برابری داشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام از تولید کنندگان داخلی که تهدید تحریم ها را به فرصت تبدیل کردند تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه تلکام با تبریک روز مهندس اظهار کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و بخش مهمی از بار سنگین مسئولیت های کرونا روی دوش فعالان عرصه ارتباطات بود. شاید این فعالیت ها دیده نشد ولی به خوبی حس می‌شد. زمانی که شبکه طبق عوارض طبیعی از دسترس خارج می شد تازه استفاده کنندگان عمق این تلاش ها را درک می کردند.
وی با اشاره به ارائه آموزش مجازی ادامه داد: ۱۴ میلیون دانش آموز، بیش از یک میلیون معلم، ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه، ۴میلیون طلبه و دانشجو از فضای مجازی برای آموزش بهره بردند، علاوه بر آن حمل و نقل، بانکداری و فروشگاه‌های مختلف هم بار زیادی بر دوش سیستم ارتباطی داشتند.
وزیر ارتباطات با اشاره به رشد ظرفیت شبکه پستی کشور تصریح کرد: در یکسال گذشته، ظرفیت حمل و نقل پستی ۴برابر افزایش داشت و اینک شبکه پستی به اشباع رسیده است.
وی با اشاره به افتتاح اولین مرکز هوشمند تجزیه مبادلات پستی کشور خاطرنشان کرد: فردا نخستین مرکز تجزیه مبادلات افتتاح می شود و تا اردیبهشت همه مراکز اصلی تجزیه هوشمند می‌شوند.
وی با بیان اینکه فعالان عرصه ارتباطات و تولیدکنندگان سال سختی را پشت سر گذاشتند گفت: در عرصه تولید مودم، فیبر نوری، تجهیزات انتقال و توسعه نرم افزار سال سختی داشتیم بنابراین مدیریت آن هم آسان نبود.
آذری جهرمی گفت: امروز پس از یکسال سخت، عرضه کنندگان و تولیدکنندگان خدمات فناوری اطلاعات دورهم جمع شده اند تا تجارب خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند. این تجربه ها علاوه بر کرونا، تحریم ها را هم شامل می شد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته تحریم ها فشار زیادی را بر ما تحمیل کردند تصریح کرد: برای برخی سفارش ها مجبور بودیم بارها به بانک مرکزی، وزارت صمت و جاهای مختلف مراجعه کنبم. در شرایط تحریم تجهیزات به ما ندادند، اما تولیدکنندگان داخلی این تهدیدها را در عرصه هایی که تکنولوژی آن را داشتیم  به فرصت تبدیل کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این مراسم از غرفه های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد و با حاضران آنان به گفتگو نشست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.