اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

March 23, 2021
9:55 سه شنبه، 3ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122268

ضریب نفوذ ارتباطات سیار از ۹۲ درصد عبور کرد

 
بنابر گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ ارتباطات سیار در ایران از مرز ۹۲ درصد گذشته است.
 
 در تازه‌ترین فصل‌نامه‌ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور منتشر شده است، اکنون ضریب نفوذ تلفن‌همراه در ایران از مرز ۱۵۱ درصد گذشته است و ۱۲۷ میلیون سیم‌کارت فعال همراه در کشور وجود دارد.
 
بر اساس این گزارش مجموع خطوط واگذار شده همراه اول بنابر اعلام مدیرعامل این مجموعه از مرز ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت گذشته و ایرانسل نیز بر اساس آمار فصلنامه، ۹۱ میلیون خط واگذار کرده است.
 
به گزاش ایرنا، البته تعداد خطوط فعال اپراتور همراه اول ۶۸ میلیون خط و ایرانسل ۵۵ میلیون خط است که نشان می‌دهد میزان خطوط فعال در کل کشور ۱۲۷ میلیون خط رسیده است. 
 
آمارها نشان می‌دهد جمع کل اشتراک‌های خطوط شرکت مخابرات ایران امروز به بیش از ۲۸ میلیون خط دایر رسیده است، تعداد خطوط نصب شده البته نزدیک به ۳۷ میلیون نفر است که ضریب نفود تلفن ثابت را به بیش از ۳۶ درصد رسانده است.
 
تعداد روستاهای دارای ارتباط (هر نوع از ارتباط) امروز به ۵۲ هزار روستا رسیده و تعداد اشتراک‌های روستایی از ۳ میلیون اشتراک گذشته است. ۴۴ هزار روستا و ۸۲ هزار کیلومتر جاده اکنون تحت پوشش همراه اول و ۱۸ هزار روستا و ۶۴ هزار کیلومتر جاده تحت پوشش ایرانسل هستند. 
 
بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، اکنون تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه در کشور تا پایان سه ماهه سوم به ۳۱ هزار سایت رسیده است.
 
شاخص دیگری که در این بین توسط سازمان تنظیم مقررات مورد بررسی قرار گرفته، وضعیت شاخص مکالمات موفق (ASR) است که اغلب اپراتورها توانسته‌اند درصد خوبی را به خود اختصاص بدهند. 
 
ضریب نفوذ ارتباطات سیار در ایران اکنون از مرز ۹۲ درصد گذشته و تعداد مشترکین نیز ۷۷میلیون اشتراک را پشت سر گذاشته است. ضریب نفوذ همراه اول در اینترنت نسل سوم و چهارم در کشور ۳۷ میلیون مشترک و ایرانسل ۳۵ میلیون مشترک است. رایتل نیز در این میان سهم ۳ میلیونی دارد.
 
درباره پهن‌باند ثابت اما همچنان وضعیت مناسبی نداریم و ضریب نفوذ ۱۱ درصدی نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم در این حوزه مانند ارتباطات سیار خوب عمل کنیم. اکنون تعداد مشترکان پهن باند ثابت به ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار مشترک رسیده است. 
 
آخرین آمار این فصلنامه مربوط به شرکت ملی پست است. تعداد کل مرسولاتی که طی ۹ ماه ابتدایی امسال در شبکه پستی کشور جا به جا شده به ۱۶۲میلیون بسته رسیده و واحدهای پستی نیز به ۷هزار واحد نزدیک شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.