اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 27, 2021
8:45 شنبه، 7ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122338

سوالات بله یا خیر کنگره آمریکا از مدیران گوگل، فیس‌بوک و توئیتر

 
 
در جلسه استماع ۵ ساعته مدیران ارشد اجرایی فیس بوک، گوگل و توئیتر با نمایندگان کنگره آمریکا، از آنها خواسته شد تا به سوالاتی درباره اخبار جعلی، نفرت پراکنی و غیره پاسخ هایی تک کلمه ای بدهند.
 
به نقل از رویترز، روز گذشته قانونگذاران آمریکایی طی یک جلسه ویدئو کنفرانسی بیش از ۵ ساعت از جک دورسی (مدیر ارشد اجرایی توئیتر)، مارک زاکربرگ (مدیر ارشد اجرایی فیس بوک) و ساندار پیچای (مدیر ارشد اجرایی آلفابت) سوالاتی درباره اخبار جعلی در پلتفرم هایشان پرسیدند.
 
این در حالی بود که نمایندگان مجلس آمریکا خواهان جواب «آری» یا «خیر» به سوالات مختلفی بودند از جمله آنکه آیا پلتفرم‌های مذکور مسئولیت حمله به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ را برعهده می‌گیرند یا خیر. به همین دلیل تنش در این جلسه استماع شدت یافت.
 
دورسی طی جلسه استماع توئیتی منتشر کرد که حاوی یک نظرسنجی بود و از کاربران این شبکه اجتماعی خواسته بود تا با «بله» یا «خیر» رأی دهند. کاتلین رایس یکی از نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا از مدیر ارشد اجرایی توئیتر پرسید: آقای دورسی برنده نظرسنجی توئیتری شما کدام است؛ «بله» یا «خیر»؟
 
دورسی به او گفت در نظرسنجی وی پاسخ «بله» برنده است!
 
در این جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور دو کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا برگزار شده بود، زاکربرگ و پیچای نیز حاضر بودند.
 
قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه در این جلسه سعی کردند مدیران ارشد اجرایی را ملزم کنند فقط با پاسخ‌های «بله» یا «خیر» به سوالات پاسخ دهند و هر زمان که آنها سعی داشتند پاسخ‌های طولانی‌تری دهند، صحبت‌هایشان را قطع می‌کردند.
 
همچنین نمایندگان درباره موضوعات مربوط به اخبار جعلی کووید ۱۹، آزار، نفرت پراکنی و افراطی گری در پلفترم ها سوالاتی پرسیدند.
 
موضوع این جلسه «نقش شبکه‌های اجتماعی در ترویج افراطی گری و اخبار جعلی» بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.