اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 7, 2021
12:20 چهارشنبه، 18ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122619

معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی: چت‌روم صوتی بومی می‌سازیم

 
 
معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد خدمتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور، تاکید کرد: ایجاد سرویس و خدماتی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور با توجه به زیرساخت‌های داخلی به راحتی مقدور است.
 
اپلیکیشن شبکه اجتماعی کلاب هاوس به افراد اجازه می‌دهد در چت‌روم‌های صوتی به صحبت درباره موضوعات مختلف بپردازند که این روزها محبوبیت رو به رشدی پیدا کرده است و البته به محلی برای گفت‌وگوی مسوولان هم تبدیل شده است و محمدجواد آذری جهرمی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- که معمولا در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کند هم به یکی از حاضران چت‌روم‌های مختلف این اپلیکیشن تبدیل شده است.
 
در این راستا امیر خوراکیان با بیان این که در فضای مجازی ایده‌ها و نوآوری‌ها، پدیده‌ساز و تعیین‌کننده هستند، افزود: هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی‌هایی که دارد با اقبال کاربران و مخاطبان مواجه می‌شود. راه‌اندازی برخی از این سرویس‌ها به دانش فنی بالا، زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و هزینه‌های بسیار زیاد نیاز دارد اما ویژگی‌های فنی و ترافیکی برخی دیگر، به گونه‌ای است که راحت‌تر می‌شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد. سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه‌ای است که هم اکنون ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است.
 
معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که لازم نیست حتما سرویسی مسدود شود و بعد به فکر راه‌اندازی مشابه داخلی آن بیفتیم، افزود: ایجاد سرویس‌ها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوما به معنای نفی سرویس‌های خارجی نیست بلکه ایجاد این گونه خدمات در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را افزایش می‌دهد و ثانیا موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می‌شود، هم اینک ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان‌پذیر است.
 
خوراکیان ادامه داد: ما ضمن دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد چنین خدمتی تاکید می‌کنیم ایجاد ضمانت‌های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخش ‌ای مختلف در این گونه امور، اطمینان بخش و بهترین مشوق برای بخش خصوصی است که به چنین اقداماتی ورود کند.
 
وی با بیان اینکه اگر می‌گوییم سرویس داخلی ایجاد شود، به معنای بستن مشابه خارجی آن نیست، گفت: می‌خواهیم کشور از یک استقلال نسبی در این حوزه‌ها برخوردار شود. بالاخره این شرکت‌ها با ما تعامل ندارند و کاملا تحت نفوذ دولت‌های متخاصم قراردارند و به صورت ابزار برای آن‌ها عمل می‌کنند، لذا ما با تقویت سرویس‌های داخلی باید در مواقعی که آن ها برای ما محدودیت و مشکل ایجاد می‌کنند، بتوانیم نیازهای کاربران را تامین کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.