تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 9, 2021
10:03 جمعه، 20ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122663

کرونا هم جلوی رشد اختصاص بودجه برای تبلیغات آنلاین را نگرفت

 
 
علیرغم شیوع ویروس کرونا، رکود بسیاری از صنایع و خانه نشینی اجباری میلیاردها نفر در جهان، صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدی ۱۲ درصدی داشت.
 
 به نقل از سی ان بی سی، بررسی دفتر تعاملی تبلیغات و مؤسسه پی دبلیو سی نشان می‌دهد پس از یک کاهش مختصر در صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین در ابتدای سال ۲۰۲۰، این رقم به طور کلی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدی ۱۲.۲ درصدی داشته است.
 
کل رقم صرف شده برای تبلیغات آنلاین در آمریکا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۳۹.۸ میلیارد دلار بوده است. در عین حال رشد صرف بودجه در این بازار در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۵.۹ درصد بوده است.
 
بخش عمده تبلیغات سال ۲۰۲۰ مربوط به خدمات تلویزیون‌های اینترنتی و سرویس‌های استریم، خرید آنلاین و خدمات تحویل کالا و خدمات در منزل بوده است.
 
مانند سال‌های گذشته، بخش زیادی از درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین به ده شرکت برتر فعال در این حوزه رسیده است. این ده شرکت ۷۸.۱ درصد از این بازار را در اختیار داشته‌اند و درآمد آنها بالغ بر ۱۰۹ میلیارد دلار بوده است. این سهم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب برابر با ۷۶.۶ و ۷۵.۹ درصد بوده است. شرکت‌های ردیف ۱۱ تا ۲۵ فعال در این بازار ۶.۲ درصد از این بازار و بقیه شرکت‌ها ۱۵.۷ درصد از آن را در اختیار داشته‌اند. از جمله این شرکت‌های برتر می‌توان به گوگل، فیس‌بوک و آمازون اشاره کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.