تبلت

تلفن همراه

April 16, 2021
7:06 جمعه، 27ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122910

وزارت آموزش و پرورش: ۲۳۰ هزار تبلت برای دانش آموزان تهیه شده

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس) گفت: بیش از ۲۳۰ هزار تبلت و موبایل و ابزار هوشمند در سراسر کشور تهیه و توزیع شد.
 
سید جواد حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در این زمینه افزود: تهیه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت هم تعهد توسط مشارکت استانداران، شورای شهری و مجامع خیریه‌ای و مردمی ایجاد شده که براساس تفاهم نامه‌ای در عمل اجرایی می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین سامانه هدایت برای کمک به تهیه تبلت دانش‌آموزی طراحی شده است که در این سامانه به تفکیک مدارس و استان‌ها نیازهای آموزشی دانش آموزان مشخص شده است.
 
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت یادآور شد: همچنین در این سامانه امکان پرداخت الکترونیکی شهری، استانی، منطقه‌ای و ملی هم به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیرین وجود دارد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت مشخص برای تهیه تبلت ردیف اعتباری تخصیص یافت.
 
وی افزود: همچنین از طریق شرکت صنایع آموزشی، کنسرسیومی با هشت شرکت داخلی تولیدی یا توزیعی تشکیل شد که با محوریت صنایع آموزشی بتوانند تبلت‌هایی با هزینه کمتر برای دانش آموزان تولید کنند.
 
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت ادامه داد: شرکت صنایع آموزشی قرار است تا نیمه اول اردیبهشت خط تولیدی تهیه تبلت دانش آموزی را تولید کند تا به این واسطه نیز نیازهای دانش آموزان رفع شود.
 
حسینی در ادامه درباره میزان تقاضای دانش آموزان به تبلت برای تداوم آموزش اظهار داشت: تقریبا حدود سه میلیون دانش آموز از داشتن ابزار هوشمند محروم هستند، از این میان ۷۰۰هزار نفر از آنها  در مناطقی زندگی می کنند که زیرساخت‌های اینترنتی در آن وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانش آموزان به ابزار هوشمند ارتباطی برای تداوم آموزش نیاز دارند که برای پاسخگویی به این نیاز فاصله بسیاری وجود دارد.
 
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با بیان اینکه تهیه تبلت‌های دانش‌آموزی یک مسئله جهانی است، توضیح داد: براساس آخرین آمار یونسکو یک سوم دانش آموزان جهان به دلیل نداشتن ابزار هوشمند ارتباطی از استفاده از شبکه های مجازی در دوران کرونا بی بهره بوده اند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ایران با راه‌اندازی پلت فرم شبکه شاد در جهت تجهیزات به نسبت خوب عمل کرده است، اما تهیه این تبلت‌ها یک نیاز اساسی است که باید برآورده شود تا عدالت آموزشی و پوشش حداکثری صورت گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.