اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 28, 2021
8:40 چهارشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123464

با کیف پول دیجی‌پی، سرعت زندگی را بیشتر کنید!

 
تصور کنید سه قبض مختلف برای پرداخت دارید، باید مبلغی هم به حساب دیگری واریز کنید، بسته اینترنتی هم بخرید. همه ما می‌دانیم که به‌جای مراجعه حضوری پای دستگاه خودپرداز، می‌توان از اپلیکیشن‌های مالی، مثل دیجی‌پی برای این پرداخت‌ها استفاده کرد. اما آیا راه آسان‌تر و سریع‌تری هم وجود دارد؟!
 
در همان اپلیکیشن دیجی‌پی یا هر اپ و برنامه پرداخت دیگر، برای هربار پرداخت، باید یک‌بار شماره و اطلاعات کارت بانکی وارد کنید، رمز پویا بگیرید، و منتظر بمانید تا تراکنش با موفقیت انجام شود. یعنی برای فرض بالا، باید ۵ بار اطلاعات کارت خود را وارد کرده و رمز پویا بگیرید!
 
شما می‌توانید برای پرداخت سریع‌تر و راحت‌تر، بدون نیاز به وجود فیزیکی کارت بانکی و با حفظ اطلاعات آن، البته بدون نیاز به گرفتن رمز پویا، از کیف پول موبایلی یا کیف پول الکترونیکی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با این فناوری پرداخت آشنا شوید، این نوشته را تا انتها بخوانید.
 
سرعت و امنیت بیشتر در پرداخت‌های الکترونیکی، با کیف پول الکترونیکی
 
کیف پول موبایلی یا الکترونیکی (E-Wallet) یکی از کارآمدترین ابزارهای پرداخت دیجیتالی است که معمولا با گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این کیف پول در واقع حسابی مجازی است که ابتدا آن را به‌مقدار دلخواه شارژ و سپس در تراکنش‌های آنلاین و آفلاین از آن استفاده می‌کنیم.
 
شما می‌توانید این کیف پول را روی موبایل هوشمندتان داشته باشید، از طریق حساب بانکی خود، آن را شارژ کنید و بدون نیاز به وجود کارت فیزیکی، همه پرداخت‌ها را به سرعت انجام بدهید. اما آیا پرداخت با کیف پول، امنیت هم دارد؟
 
امنیت این کیف‌ها از کارت‌های بانکی بیشتر است. چرا؟ در مثال بالا، دیگر لازم نیست مدام اطلاعات کارت بانکی وارد کنید و رمز پویا بگیرید و تازه نگران باشید که کسی از رمز پویای شما سوءاستفاده کند! بلکه فقط با فشار یک دکمه، پرداخت را انجام می‌دهید و پول از کیف پول الکترونیکی‌تان کسر می‌شود.
 
این کیف‌ها نسبت به کیف پول جیبی یا حتی کارت بانکی امنیت بیشتری دارند، چون کسی به آن‌ها دسترسی فیزیکی ندارد! برخلاف کیف پول جیبی که ممکن است دزدیده شود، یا کارت بانکی که ممکن است اطلاعاتش در اختیار کلاهبرداران اینترنتی قرار بگیرد.
 
از نظر هزینه هم، کیف پول الکترونیکی به‌صرفه‌تر است. چرا؟ چون برخلاف کیف پول جیبی که باید برای خریدش پول بدهید، یا کارت‌های بانکی که باید برای صدورشان هزینه کنید، کیف پول الکترونیکی را کاملا رایگان نصب می‌کنید. در این کیف پول‌ها، هیچ هزینه‌ای برای دانلود، نصب یا حتی کارمزد تراکنش از شما گرفته نمی‌شود!
 
آیا دیجی‌پی کیف پول موبایلی هم دارد؟
 
یکی از پرطرف‌دارترین و قابل خرج‌ترین کیف پول‌های موبایلی، کیف پول دیجی‌پی است. برای استفاده از این کیف پول، باید اپلیکیشن دیجی‌پی را نصب کنید. البته دیجی‌پی علاوه بر نسخه‌های اندروید و iOS، به فکر کسانی که گوشی هوشمند ندارند یا تمایل دارند از امکانات آن روی کامپیوتر خود استفاده کنند هم بوده و نسخه تحت‌وب هم عرضه کرده است.
 
از دیگر مزیت‌های کیف پول الکترونیکی دیجی‌پی می‌توان به این موارد اشاره کرد:
 
سرعت بیشتر در پرداخت، بدون نیاز به وارد کردن هرباره اطلاعات کارت بانک و دریافت رمز پویا؛
امنیت بیشتر در پرداخت، چون برخلاف کارت‌های بانکی، کسی نمی‌تواند از اطلاعات درج‌شده روی آن سوءاستفاده کند؛
رصد تراکنش‌های مالی، چون کیف پول موبایلی دیجی‌پی گزارش‌هایی از پرداخت‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، دخل‌وخرج خود را مدیریت کنید؛
مشوق‌های جذابی همچون تخفیف در انجام تراکنش یا افزایش اعتبار هم از سوی شرکت‌های مختلفی انتظار شما را می‌کشند. خیلی شرکت‌ها تمایل دارند مشتریان خود را ترغیب به استفاده از کیف پول الکترونیکی کنند.
علاوه بر همه این‌ها، کیف پول الکترونیکی یک مزیت بزرگ هم دارد! در انتقال وجه با کارت‌های بانکی، هربار مبلغی به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود. اما انتقال وجه با کیف پول موبایلی دیجی‌پی که همان کارکرد کارت‌به‌کارت را دارد، هیچ هزینه یا کارمزدی ندارد! یعنی هیچ پولی برای انتقال وجه، از کیف پول شما به سایر حساب‌ها، از شما کم نمی‌شود.
 
برای استفاده از کیف پول دیجی‌پی، پس از دانلود اپ دیجی‌پی از استورهای معتبر و نصب آن روی گوشی خود یا دانلود نسخه تحت‌وب، آن را با استفاده از حساب بانکی خودتان شارژ کنید. بعد از آن هر پرداختی را فقط با فشردن یک دکمه انجام داده و سرعت و امنیت فوق‌العاده‌ای را در پرداخت تجربه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.