تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

May 7, 2021
12:21 جمعه، 17ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123795

هدست‌های واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی 21 اردیبهشت معرفی می‌شوند

 
 
اچ‌تی‌سی از برگزاری کنفرانس اختصاصی وایوکان 2021 (Vivecon 2021) در تاریخ 11 و 12 ماه مه (21 و 22 اردیبهشت) و رونمایی از نسل جدید هدست‌‌های واقعیت مجازی خود در این رویداد خبر داد.
 
طبق آخرین شنیده‌‌ها، اچ‌تی‌سی این روزها در حال کار روی چند مدل هدست واقعیت مجازی جدید است و احتمالا در کنفرانس پیش‌ رو از دو نسخه هدست رونمایی خواهد شد. از طرفی دیگر، مدیران اچ‌تی‌سی احتمالا از این رویداد برای ارائه اطلاعاتی جدید در خصوص وایر ایر (Vive Air) نیز استفاده خواهند کرد.
 
دو هدست جدید و مورد انتظار اچ‌تی‌سی تحت عناوین وایو پرو 2 (Vive Pro 2) و وایو فوکس 3 بیزینس ادیشن (Vive Focus 3 Business Edition) معرفی خواهند شد. همانطور که ‌‌می‌دانید چند هفته پیش اطلاعاتی جدید از هدست واقعیت مجازی ورزشی وایو ایر اچ‌تی‌سی در فضای وب منتشر شد که البته این شرکت فورا به شایعات پایان داد و اعلام کرد که هدست وایر ایر به این زودی‌‌ها عرضه ن‌‌می‌شود و فعلا در حد یک کانسپت است.
 
این هدست یعنی وایر ایر اخیرا توانست جایزه طراحی IF را نیز از آن خود کند. اچ‌تی‌سی در این خصوص عنوان کرد: از این که مدل مفهو‌‌می‌هدست وایر ایر توانسته این جایزه را تصاحب کند، بسیار خوشحالیم. اگرچه این محصول فعلا در حد یک کانسپت است، اما زبان طراحی آن دارای المان‌‌هایی است که در دیگر محصولات ما نیز مشاهده ‌‌می‌شود.
 
در هدست وایو ایر از پارچه‌ای باکیفیت و با قابلیت عبور هوا استفاده شده و با رنگ سبز فسفری طراحی شده است. همچنین ظاهر این هدست نیز به گونه‌ای است که محصولات شرکت نایکی را در ذهن تداعی ‌‌می‌کند. در تصویر تبلیغاتی این هدست نیز، یک ورزشکار زن را ‌‌می‌بینیم که در حال انجام حرکات ورزشی با وزنه است و هدست وایر ایر نیز روی چشمان وی قرار دارد و احتمالا در حال دریافت دستورالعمل‌‌هایی برای انجام صحیح حرکات ورزشی است.
 
در خصوص دو مدل هدست دیگر اچ‌تی‌سی که احتمالا در این مراسم معرفی ‌‌می‌شوند، باید گفت که وایو فوکس 3 بیزینش ادیشن یک محصول مستقل و بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر خواهد بود و وایو پرو 2 نیز یک هدست مبتنی بر پی‌سی خواهد بود و راه هدست واقعیت مجازی وایو پرو را ادامه خواهد داد.
 
شنیده‌‌ها حاکی از آن است که وایو پرو 2 با قیت تقریبی 1012 دلار و وایو فوکس 3 بیزینس ادیشن نیز با قیمت حدودی 1770 دلار وارد بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.