تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 9, 2021
15:05 یکشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123882

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی برای توسعه شبکه پستی کشور

 
 
رئیس شرکت ملی پست اعلام کرد: در پنج ماه گذشته برای خرید کامیون، وانت‌ها، سورتینگ‌ها که بخشی از آن خرید خدمات است بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
 
«رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی پست برای نوسازی، سرعت بخشیدن و به‌روزرسانی به ناوگان پستی کشور، گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت ملی پست امانت‌داری و سریع رساندن مرسولات به دست مردم است.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: برای دستیابی به این دو هدف به‌صورت هم‌زمان حدود ۴ هزار دستگاه توزیع خریداری کردیم که به‌صورت قفسه‌بندی است. بسته‌ها در آن‌ها قرار می‌گیرند تا فشاری متوجه‌شان نشود و معیوب به دست مردم نرسد. این دستگاه‌های توزیع آخر اردیبهشت ماه وارد شبکه پستی کشور می‌شوند.
 
سبحانی‌فر تأکید کرد: برای بالا بردن سرعت کار در بخش توزیع، ۴۰۰ دستگاه وانت پراید خریداری کردیم تا مرسوله‌ها در مناطقی که حجم بیشتری دارند به‌جای موتور با وانت توزیع شوند. علاوه بر آن ۴۰ دستگاه کامیون برای سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات بین استانی نیز به شبکه پستی کشور افزوده خواهد شد. دستگاه‌های خریداری شده تا پایان اردیبهشت ماه به شبکه پستی کشور وارد می‌شوند.
 
رئیس شرکت ملی پست تأکید کرد: سورتینگ (دسته‌بندی) مکانیزه مدت‌هاست در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است. یکی از این مراکز را مدتی قبل با حضور وزیر ارتباطات افتتاح کردیم. تا آخر اردیبهشت مرکز دیگری در اصفهان و تا پایان تیرماه چند مرکز دیگر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
وی با تأکید بر این‌که «هاب‌های پستی» در سرعت و دقت بخشیدن به سیستم تجزیه اهمیت بسزایی دارند، تأکید کرد: «هاب‌های پستی» شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا سیستم‌ها به‌جای انسان‌ها، تجزیه اصولی‌تر مرسولات را آغاز کنند. مکانیزه کردن سیستم‌ها از ابتدای انقلاب در دستور کار شرکت پست قرار داشته و ما به‌تازگی توانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: در گذشته پنج هاب پستی در کشور افتتاح شدند و چند ماهی است در حال کار کردن هستند. این مناطق تأثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات داشته‌اند. در گذشته تمام مرسولات برای توزیع و تجزیه به تهران می‌آمد و از آن‌جا به شهرهای دیگر ارسال می‌شد اما اکنون هاب‌های پستی شرایطی را ایجاد کرده‌اند تا مرسولات در شهرهای دیگر نیز تجزیه و توزیع شوند.
 
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خطوط بین استانی از دیگر کارهایی است که برای سرعت بخشیدن به ارسال مرسولات پستی در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است. تفاوت خطوط بین‌استانی با هاب‌ها در این است که ۵-۶ استان یک هاب را تشکیل می‌داند و بسته‌ها از آن‌جا به شهرهای دیگر فرستاده می‌شدند؛ اما خطوط بین استانی با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی دو استان که در جوار یکدیگر هستند و مبادلات پستی، مراودات اداری و مناسبات قوم و خویشی بسیاری با یکدیگر دارند راه اندازی شده است.
 
وی تصریح کرد: به‌طور مثال در گذشته مرسولات از ساری به تهران و پس از آن به رشت ارسال می‌شد اما اکنون خط بین استانی گلستان، ساری و گیلان راه‌اندازی شده تا مبادلات بین استانی هر روز انجام شود. این کار به‌اندازه دو روز به تجزیه و توزیع مرسولات سرعت می‌بخشد.
 
وی تأکید کرد: اکنون خطوط بین استانی پست بین شهرهای زنجان -تبریز، قم – اصفهان، رشت- گیلان برقرار است و در آینده نزدیک بین استان‌های رشت-اردبیل، خراسان رضوی-خراسان جنوبی، ارومیه – سنندج، زنجان – سنندج، قزوین – زنجان، قزوین – همدان، اهواز – بوشهر نیز خطوط بین‌شهری راه‌اندازی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.