تلفن همراه

فناوری

گوشی

May 26, 2021
15:13 چهارشنبه، 5ام خردادماه 1400
کد خبر: 124652

ردمی نوت ۱۰ پرو 5G با چیپ دیمنسیتی ۱۱۰۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

 
ردمی در چین از جدیدترین محصولاتش رونمایی کرد. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G تفاوت‌هایی با نسخه ۴G در بازار جهانی دارد و از مشخصات فنی قدرتمندتری بهره می‌برد.
 
این گوشی هوشمند با ردمی نوت ۱۰ پرو و پرو مکس که در بازار جهانی فروخته می‌شوند، از طراحی تقریبا متفاوتی بهره می‌برد و مشخصاتش هم فرق می‌کند. برای مثال در این دستگاه دیگر خبری از نمایشگر امولد نیست و ظاهرا به علت پشتیبانی از شبکه ۵G، کاربران باید به پنل LCD رضایت دهند.
 
نمایشگر ۶.۶ اینچی این دستگاه رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد و از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در مرکز بخش بالایی صفحه نمایش حفره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی به چشم می‌خورد. ردمی ۶ حالت برای رفرش ریت این پنل درنظر گرفته که با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند و کمترین آن‌ها، ۳۰ هرتز است.
 
این نمایشگر گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت دارد. یکی از تفاوت‌های دیگر این دستگاه با نسخه موجود در بازار جهانی، استفاده از محافظ قدرتمند گوریلا گلس ویکتوس روی نمایشگر است، محافظی که اکثر پرچمداران اندرویدی از آن بهره می‌برند.
 
در این دستگاه دیگر خبری از چیپ اسنپدراگون نیست و مانند ردمی نوت ۱۰ ۵G با چیپ مدیاتک روبه‌رو هستیم که البته قدرت بالاتری نسبت به برادرش دارد. ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G به تراشه دیمنسیتی ۱۱۰۰ مجهز شده و حداکثر با ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وارد بازار می‌شود.
 
پنل پشتی این دستگاه از یک ماژول دوربین سه‌گانه میزبانی می‌کند که فاقد سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است، سنسوری که اخیرا موجب شکست آیفون SE 2020 توسط ردمی نوت ۱۰ پرو در بررسی DxOMark شده است. این گوشی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی هم کاربران به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دسترسی دارند.
 
این گوشی که ضخامت و وزنی برابر ۸.۹ میلی‌متر و ۱۹۳ گرم دارد، به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز شده که باعث شارژ کامل آن در مدت ۴۲ دقیقه می‌شود.
 
از سایر مشخصات این دستگاه می‌توان به پورت USB Type-C، قرارگیری سنسور اثر انگشت روی فریم، بلوتوث ۵.۲، وای فای ۶ و NFC اشاره کرد. در این موبایل خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه نیست. ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G همچنین از اندروید ۱۱، رابط کاربری MIUI 12.5، اسپیکر استریو JBL با پشتیبانی از دالبی اتموس و ۳ میکروفن بهره می‌برد.
 
قیمت ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G
این گوشی هوشمند در نسخه‌های زیر وارد بازار چین می‌شود:
 
۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۳۴ دلار
۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۸۱ دلار
۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۱۳ دلار
در حال حاضر نمی‌دانیم این دستگاه در بازار جهانی عرضه می‌شود یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.