تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 31, 2021
11:38 دوشنبه، 10ام خردادماه 1400
کد خبر: 124809

فهرست احتمالی محصولات هواوی با امکان نصب هارمونی او اس ۲ منتشر شد

 
اخیرا فهرستی منتشر شده است که نشان می‌دهد با انتشار سیستم‌ عامل هارمونی ۲، کدام یک از محصولات فعلی هواوی امکان نصب آن را خواهند داشت.
 
اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، حتما مطلع هستید که ۱۲ خرداد، کنفرانس خبری هواوی برگزار می‌شود؛ رویدادی که در آن، سیستم‌عامل هارمونی ۲ و محصولات مبتنی بر آن معرفی خواهند شد. طبق گزارش GSMArena، انتظار می‌رود در خلال کنفرانس، به محصولات فعلی هواوی نیز اشاره شود که امکان جایگزینی سیستم‌عامل اندروید با هارمونی ۲ را خواهند داشت.
 
هارمونی ۲ برای هواوی اهمیت فراوانی دارد. سیستم‌عامل شرکت چینی پاسخی به تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده است که باعث شده هواوی نتواند با شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل و کوالکام همکاری داشته باشد و از امکانات و خدماتشان استفاده کند. ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به اتهام سرقت اطلاعات شهروندان آمریکایی نه‌تنها امکان فعالیت در خاک ایالات متحده را از هواوی گرفت، بلکه سیاستی اتخاذ کرد تا شرکت چینی تحت فشار تحریم‌ها آسیب‌های جدی ببیند.
 
اما هواوی تمام تلاش خود را کرد تا بازار گوشی‌ هوشمند را از دست ندهد و همچنان در رقابت باقی بماند. دولت ترامپ به TSMC فشار آورد تا تولید تراشه برای هواوی را متوقف یا حداقل محدود سازد. با کمبود تراشه، هواوی مجبور به سفارش از شرکت‌هایی مانند مدیاتک و سامسونگ شد. این شرایط در حالتی به وجود آمد که هواوی امکان همکاری با کوالکام نداشت.
 
اما مشکل اصلی هواوی در تولید تراشه نبود؛ بلکه محصولات جدید این شرکت دیگر نمی‌توانستند از سرویس‌های گوگل استفاده کنند. به همین علت، هواوی به فکر توسعه‌ی هارمونی او اس ۲ افتاد؛ سیستم‌عاملی که کاملا از اندروید مستقل است و می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای علاقه‌مندان به محصولات شرکت چینی باشد.
 
هواوی برای هارمونی ۲ برنامه‌ای ویژه دارد و می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۱ هارمونی ۲ روی بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه نصب شود؛ البته این محصولات تنها به دستاوردهای جدید هواوی مانند سری پرچم‌دار پی ۵۰ خلاصه نخواهند شد و برخی از محصولات فعلی شرکت چینی نیز امکان نصب هارمونی ۲ و جایگزینی آن با اندروید خواهند داشت. در این بین گزارش‌هایی با مضمون اولین فهرست از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های هواوی با امکان نصب هارمونی ۲ منتشر شده است.
 
طبق گفته‌ها، دارندگان محصولاتی از جمله میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس، میت ۴۰ آر اس، میت ایکس ۲، نوا ۸، نوا ۸ پرو و میت پد پرو می‌توانند سیستم‌عامل هارمونی ۲ را روی دستگاهشان نصب و آن را با اندروید جایگزین کنند. البته فهرست ارائه‌شده شامل تنها بخشی از محصولاتی است که سیستم‌عامل هواوی را دریافت می‌کنند و انتظار می‌رود در آینده، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های بیشتری از شرکت چینی امکان دریافت هارمونی ۲ را داشته باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.