بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 31, 2021
14:47 دوشنبه، 10ام خردادماه 1400
کد خبر: 124825

نسخه عمومی بلوبانک به زودی عرضه می‌شود

 
در حالی که نزدیک به ۶ سال از ظهور نئوبانک‌ها و رقابت آنها با بانک‌های سنتی می‌گذرد، استقبال از آن در جهان رفته رفته بیشتر شده و احتمالا در سال‌های آینده بخش مهمی از سیستم بانکداری را به خود اختصاص می‌دهند. در ایران هم حالا «بلوبانک» پس از گذشته چند ماه از فعالیت رسمی قصد دارد نسخه عمومی خود را منتشر کند.
 
به گفته مدیران این استارتاپ، بلوبانک حالا ۵۰ هزار تراکنش روزانه را دارد و به گفته مدیران بلوبانک به زودی دیگر نیازی به ارسال دعوتنامه فرد به فرد برای افتتاح حساب نخواهد بود. بلوبانک هیچ شعبه‌ای ندارد و احراز هویت، افتتاح حساب و خدمات بانکی در نئوبانک‌ها به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.
 
بلوبانک با سرمایه‌گذاری بانک سامان اولین نسخه خود را در اسفند ماه ۹۹ به صورت آزمایشی ارائه کرده است. این نئوبانک بانکداری خرد را جامعه هدف قرار داده طبق آمار تا کنون ۸۰ درصد کسانی که افتتاح حساب کردند بین ۱۸ تا ۴۰ سال بودند.
 
طبق اعلام مدیران بلوبانک، جذب کاربر تا پایان اردیبهشت برای بلوبانک بیش از ۷ درصد بوده است که این موضوع ۵ درصد بیشتر از میزان پیش‌بینی آن‌ها بود.
 
مدیر امور فنی بلوبانک با بیان این موضوع که بلوبانک پلتفرمی است که تمام مالکیت آن متعلق به بانک سامان است و همه حساب‌های کاربران در این بانک نگهداری می‌شود. توضیح داد: «زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بلوبانک به صورت کاملا مستقل از بانک سامان بوده و از سوی تیم داخلی شرکت توسعه پیدا کرده است. درواقع رویکرد ما در بلوبانک ارائه راهکاری نوآورانه و خلاقانه است.»
 
به گفته جمال غضنفری، بلوبانک تمامی قوانین مربوط به پولشویی یا شناسایی مشتری را به صورت کامل در نظر گرفته است.
 
محسن محمدیان، مدیر امور مشتریان بلوبانک نیز اذعان داشت که رشد افتتاح حساب‌ها در این مدت بسیار چشمگیر بود و به همین علت آن‌ها توسعه و پیاده‌سازی هسته اصلی بانک را انجام داده و برای افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه‌تر منابع از نرم‌افزارهای موجود استفاده نکرده‌اند.
 
همچنین او در پاسخ به سوال دیگر آی‌تی‌ایران درباره ارائه خدمات چک الکترونیکی با روشی آسان‌تر متناسب با تکنولوژی توضیح داد: «بانک مرکزی روی خدمات چک الکترونیکی خدماتی ارائه داده است. اما مسئله‌ای که درباره استفاده از چک مورد توجه است، اعتبار و تعویق در پرداخت هزینه برای صاحب چک است. ما در آینده قرار است تا خدماتی ارائه بدهیم تا این دو گزینه را به روش خلاقانه‌تری با استفاده از تکنولوژی برای مشتریان ارائه بدهیم.»
 
گفتنی است که در حال حاضر باز کردن حساب بلو بدون دریافت کارمزد و با حداقل موجودی انجام می‌شود. همچنین یک کارت با قابلیت انتقال وجه به‌صورت هوشمند، پرداخت سود به سپرده، امکان خرید با QR از فروشگاه‌ها، قابلیت پرداخت خودکار قبوض فعال‌سازی به کاربران داده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.