تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 9, 2021
11:35 چهارشنبه، 19ام خردادماه 1400
کد خبر: 125129

نوکیا C01 پلاس با اندروید ۱۱ گو ادیشن و قیمت ۹۰ دلار معرفی شد

 
نوکیا از جدیدترین گوشی اقتصادی‌اش رونمایی کرد. گوشی نوکیا C01 پلاس از نسخه گو اندروید ۱۱ بهره می‌برد و به پردازنده ۸ هسته‌ای مجهز شده است.
 
این موبایل دارای نمایشگر ۵.۴۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نسبت تصاویر ۱۸:۹ است که اطراف آن حاشیه‌های زیادی به چشم می‌خورد. در حاشیه بالایی صفحه نمایش یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به همراه فلاش و همچنین اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. روی حاشیه بخش پایینی لوگوی نوکیا خودنمایی می‌کند.
 
از آنجایی که با یک گوشی اقتصادی روبه‌رو هستیم، نباید منتظر استفاده از چندین سنسور برای دوربین اصلی باشیم. روی پنل پشتی نوکیا C01 پلاس دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته که زیر آن یک فلاش LED به چشم می‌خورد.
 
نوکیا برای این محصولش تراشه ۸ هسته‌ای Unisoc SC9863A را درنظر گرفته که توسط ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود، البته کاربران می‌توانند از کارت حافظه هم استفاده کنند.
 
نوکیا C01 پلاس اگرچه فاقد سنسور اثر انگشت است، اما سیستم عامل آن یعنی اندروید ۱۱ گو ادیشن از قابلیت تشخیص چهره بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید تا حدودی روی محافظت بیومتریک حساب باز کنید، هرچند چندان قابل اعتماد نیست.
 
این موبایل از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است و همچنین بلوتوث ۴.۲ و شبکه LTE را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وزن این دستگاه به ۱۵۷ گرم می‌رسد و ابعادش برابر ۱۴۸ در ۷۱.۸ در ۹.۳ میلی‌متر است که آن را ضخیم‌تر و سنگین‌تر از نوکیا C1 پلاس می‌کند.
 
در حال حاضر کاربران در روسیه می‌توانند به صورت آنلاین این محصول را پیش خرید کنند. این گوشی نوکیا در رنگ‌های بنفش و آبی با قیمت ۹۰ دلار یا ۷۵ یورو به فروش می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.