اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 9, 2021
11:51 چهارشنبه، 19ام خردادماه 1400
کد خبر: 125134

2 درصد از 1000 اپلیکیشن برتر اپ استور مخرب هستند

تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر نظارت‌های سخت‌گیرانه این شرکت در بررسی اپلیکیشن‌های برای ورود به اپ استور نبود، این فروشگاه اپلیکیشن به یک آشفته‌بازار بسیار خطرناک تبدیل می‌شد.
 
با این حال، در میان انبوه اپلیکیشن‌هایی که اجازه ورود به این فروشگاه را کسب نمی‌کنند، برخی از اپلیکیشن‌ها موفق به عبور از سدهای نظارتی مهندسان اپل می‌شوند. گواه این ادعا، گزارشی است که اخیرا توسط نشریه واشنگتن پست منتشر شده است.
 
این نشریه معتبر در گزارشی اعلام کرد که تقریبا 2 درصد از مجموع 1000 اپلیکیشن پرطرفدار در اپل استور، مخرب و جزو اپلیکیشن‌هایی با کاربردهای کلاهبردای هستند. طبق این گزارش، برخی از این اپلیکیشن‌ها، شامل وی‌پی‌ان‌هایی می‌شوند که پیامی‌مبنی بر آلوده بودن دستگاه به ویروس را برای کاربر نمایش می‌دهند و از او می‌خواهند تا اپلیکیشنی غیرضروری را روی دستگاه خود نصب کند. سپس با کمک این برنامه‌ها، اهداف خرابکارانه خود را در دستگاه قربانیان دنبال می‌کنند.
 
در این فهرست از اپلیکیشن‌های مخرب، برنامه‌های بارکدخوان، دوست‌یابی و اپلیکیشن‌های جعلی با برندهای معروفی همچون سامسونگ و آمازون مشاهده می‌شوند. حتی برخی از این اپلیکیشن‌ها، چندین بررسی مشتری جعلی را در صفحه خود بارگذاری می‌کنند تا از این طریق بتوانند به رده‌های بالای اپ استور بیایند.
طبق آخرین برآوردها از سوی واشنگتن پست، این اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند حدود 48 میلیون دلار از کاربران اخاذی کنند. در گزارش‌ها آمده که اپل 12 اپلیکیشن از 18 اپلیکیشنی که توسط کاربران نشانه‌گذاری شده بود، حذف کرده است.
 
فرد ساینز، سخنگوی اپل در این خصوص عنوان کرد: ما به توسعه‌دهندگان و برنامه‌سازان گفته‌ایم تا اپ استور را به محیطی امن و قابل اعتماد برای مشتریان تبدیل کنید تا بتوانند اپلیکیشن‌های مدنظر خود را دانبود کنند. ما همواره در برابر اپلیکیشن‌هایی که به مشتریانمان ضرر می‌رسانند، اقدام می‌کنیم. اپل در زمینه انجام اقدامات مرتبط با حفظ و ارتقای امنیت کاربران جزو پیشگامان است و به تلاش‌هایمان در این زمینه به منظور فراهم کردن بهترین تجربه استفاده از این فروشگاه اپلیکیشن ادامه می‌دهیم.
 
اپل اخیرا اعلام کرد که در طی یک سال اخیر، مانع از کلاهبرداری 1.5 میلیون دلار از کاربران خود شده است. این شرکت همچنین مدعی شد که تنها یک ماه پس از ورود اپلیکیشن‌های مخرب به اپ استور، آن‌ها را شناسایی و حذف می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.