اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

June 12, 2021
12:19 شنبه، 22ام خردادماه 1400
کد خبر: 125216

رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می کند

 
گوگل به سازمان ناظر بر رقابت انگلیس اجازه می دهد بر فرایند حذف کوکی های طرف سوم از مرورگر کروم و توسعه و طراحی فناوری جایگزین جهت تبلیغات هدفمند نظارت کند.
 
 به نقل از آسوشیتدپرس، گوگل به رگولاتورهای انگلیس اجازه می‌دهد بر فرایند حذف فناوری ردیابی تبلیغات از مرورگر کروم نظارت کند. این بخشی از مجموعه تعهداتی است که شرکت مذکور پیشنهاد کرده تا به طور جهانی و قبل از اجرای تحقیقات آنتی تراست خود انجام دهد.
 
سازمان ناظر بر رقابت انگلیس مشغول بررسی پیشنهادات گوگل درباره حذف کوکی های طرف سوم از مرورگر کروم است زیرا رگولاتورها بیم آن دارند که کوکی های مذکور رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را زیر پا بگذارند و قدرت گوگل در بازار را گسترش دهند.
 
گوگل برای برطرف کردن این نگرانی‌ها مجموعه‌ای از تعهدات را پیشنهاد کرده؛ از جمله آنکه به «سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» اجازه می‌دهد بر فرایند طراحی و توسعه فناوری تبلیغاتی جایگزین نظارت کند.
 
آندرئا کوشلی مدیر ارشد اجرایی این سازمان می‌گوید: ظهور شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل چالش‌های متعددی برای ناظران رقابت در سراسر جهان به وجود آورده است. برای حل این چالش‌ها به روشی جدید نیاز است. درهمین راستا «سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» با شرکت‌های فناوری همکاری می‌کند تا رفتارهای آنها در بازار را شکل دهد و با توجه به منافع مصرف کنندگان از رقابت محافظت کند.
 
طبق این تعهد گوگل به سازمان ناظر اجازه می‌دهد مرزهایی برای شیوه استفاده و جمع آوری اطلاعات کاربران جهت تبلیغات دیجیتال تعیین کند. همچنین این شرکت تعهد می‌دهد در فناوری جدید تبلیغات آنلاین کسب و کار خودش را بر رقبا ترجیح ندهد.
 
گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرده در صورتی که سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تعهدات ارائه شده را تأیید کند، موارد مذکور در سراسر جهان اجرا می‌شوند.
 
کسب و کارهای مختلف با استفاده از کوکی های طرف سوم، می‌توانند تبلیغات هدفمند را به شیوه موثرتری انجام دهند. با این وجود کوکی های مذکور نگرانی‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی به وجود آورده‌اند، زیرا با استفاده از آنها می‌توان کاربر را در فضای اینترنت ردیابی کرد.
 
طرح گوگل برای حذف کوکی های طرف سوم در مرورگر کروم، صنعت تبلیغات دیجیتال را دگرگون کرده است و بسیار بیم آن دارند که فناوری‌های جدیدتر فضا را برای رقبای تبلیغات آنلاین این شرکت تنگ‌تر کند.
 
این طرح شامل جایگزین کردن «شناسه‌های فردی» با تکنیک جدیدی است که کاربران را در گروه‌های بزرگی که براساس علایق آنها ایجاد شده، مخفی و همزمان تاریخچه مرورگر روی دستگاه‌ها حفظ می‌کند تا حریم خصوصی فرد حفظ شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.