تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 19, 2021
11:13 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125451

تبلیغات آنلاین گوگل زیر ذره بین رگولاتورهای اتحادیه اروپا

 
رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارد تحقیقاتی رسمی و وسیع درباره امپراطوری تبلیغات اینترنتی گوگل انجام دهد.
 
 به نقل از رویترز، رگولاتورهای آنتی تراست (ضد انحصار) اتحادیه اروپا تصمیم دارند تا قبل از پایان سال جاری میلادی تحقیقاتی رسمی درباره کسب و کار پرسود تبلیغات آنلاین گوگل آغاز کنند.
 
به گفته یک منبع آگاه تحقیق جدید اتحادیه اروپا روی موضع گوگل در مقابل آگهی دهندگان، ناشران آگهی، واسطه‌ها و رقبایش متمرکز است. به این ترتیب به نظر می‌رسد تحقیقات رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا جدی تر از تحقیقاتی باشد که هفته گذشته در فرانسه تکمیل شد. هفته گذشته تحقیقات آنتی تراست این کشور از گوگل با پرداخت ۲۶۸ میلیون دلار و تعهدات مختلف تسویه شد.
 
از سوی دیگر ممکن است تحقیقات جدید اتحادیه اروپا کل امپراطوری تبلیغات آنلاین گوگل را هدف بگیرد.
 
این درحالی است که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا همراه چند ایالت این کشور شکایتی درباره سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین ثبت کردند.
 
سال گذشته درآمد گوگل از تبلیغات آنلاین به ۱۴۷ میلیارد دلار رسید که بالاتر از درآمد شرکت‌های دیگر در سراسر جهان بود. تبلیغات در سرویس‌های گوگل مانند موتور جستجو، یوتیوب و جی میل بخش عمده درآمد زایی شرکت را در بر دارند.
 
حدود ۱۶ درصد از درآمد مذکور مربوط به شبکه کسب و کار گوگل بود. در این بخش شرکت‌های رسانه‌ای مختلف با استفاده از فناوری گوگل آگهی در وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های خود می‌فروشند.
 
رگولاتور اتحادیه اروپا طی دهه گذشته میلادی این شرکت را به دلیل مسدود کردن فعالیت رقبایش در حوزه خرید آنلاین، موبایل‌های اندروید و تبلیغات آنلاین، بیش از ۸ میلیارد یورو (۹.۸ میلیارد دلار) جریمه کرده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.