امنیت

اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 26, 2021
14:16 شنبه، 5ام تیرماه 1400
کد خبر: 125736

دارندگان هارد درایوهای My Book live، فورا اتصال اینترنت هارد را قطع کنند

 
 
 
 
 
هارد.jpg
وسترن دیجیتال، شرکتی که تولید انواع‌هارد از جمله مدل‌های My Book Live را بر عهده دارد، اخیرا از کاربران‌هارد درایوهای سری My Book Live خواسته تا اتصال اینترنت این‌هاردها را به منظور جلوگیری از حذف فایل‌ها و اطلاعات موجود در آن، قطع کنند.
 
هارد درایوهای سری My Book به دلیل قیمت مناسب خود، جز محصولات محبوب بازار به شمار ‌می‌روند.‌هارد درایوهای My Book، برخلاف دیگر حافظه‌های ذخیره‌سازی اکسترنال که ارتباط میان‌هارد و رایانه از طریق کابل USB فراهم ‌می‌شود، به واسطه کابل اترنت به یک شبکه محلی متصل ‌می‌شوند تا کاربر بتواند از راه دور و از طریق زیرساخت‌های ابری وسترن دیجیتال به اطلاعات و فایل‌های خود دسترسی داشته باشد.
 
وسترن دیجیتال، این شیوه ارتباط و دسترسی به فایل‌ها در‌هارد درایوهای سری My Book خود را به عنوان یک فضای ابری شخصی توصیف کرد. اما ساعاتی پیش، مشکلی در صفحه پشتیبانی محصولات وب‌سایت وسترن دیجیتال مشاهده شد که در آن کاربران، از پاک شدن بی‌دلیل اطلاعات و فایل‌های موجود در این‌هارد درایوها خبر ‌می‌دهند.
 
به گفته کاربران، فایل‌های روی این‌هارد درایوها به شیوه نامشخصی حذف ‌می‌شود و‌هارد بدون آنکه هیچ اقدا‌می‌از سوی کاربر صورت گیرد، فکتوری ریست ‌می‌شود. با انتشار این گزارش‌ها از سوی کاربران، وسترن دیجیتال تحقیقات خود را برای پی بردن به چرایی بروز این اتفاق آغاز کرده است.
 
اما به نظر ‌می‌رسد که یک بدافزار باعث بروز این اختلال شده است. وسترن دیجیتال نیز از کاربران خواسته تا فورا اتصال اینترنت‌هارد درایوهای خود را قطع کنند تا این شرکت بتواند منشا بروز این مشکل و نحوه رفع آن را به منظور حفاظت از اطلاعات کاربران شناسایی کند.
 
هنوز هیچ یک از کاربران گزارشی را مبنی بر بازگشت دوباره اطلاعات پاک‌شده در پی بروز این اختلال منتشر نکرده‌اند. با این حال، وسترن دیجیتال از کاربران خواسته تا اتصال اینترنت این‌هاردها را قطع کنند تا بتوان از این طریق، مانع از پاک شدن فایل‌ها و اطلاعات شخصی‌ در این‌هاردها شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.