تلفن همراه

گوشی

June 26, 2021
15:26 شنبه، 5ام تیرماه 1400
کد خبر: 125746

گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 سامسونگ تأییدیه‌ی FCC را دریافت کردند

 
بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت FCC قرار گرفته است، گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 سامسونگ از ویژگی شارژ معکوس بی‌سیم برخوردار هستند.
 
زمان بسیار کمی تا برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ باقی مانده است؛ رویدادی که انتظار می‌رود شرکت کره‌ای در آن از گوشی‌های هوشمندی مانند گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی S21 FE رونمایی کند. البته سامسونگ تنها به معرفی تلفن هوشمند بسنده نخواهد کرد. گفته می‌شود محصولات دیگری از جمله ساعت هوشمند و ایرباد نیز در رویداد آینده‌ی سامسونگ معرفی خواهند شد.
 
تاکنون اطلاعات مختلفی از گوشی‌های تاشوی نسلی بعدی سامسونگ منتشر شده است که برای مثال می‌توان به برخورداری دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش یا پشتیبانی از قلم استایلوس اشاره کرد. AndroidAuthority گزارش می‌دهد که گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ سامسونگ توانسته‌اند تأییدیه‌ی FCC برای عرضه به بازار ایالات متحده را دریافت کنند. 
 
دریافت چنین مجوزی نشان می‌دهد فاصله‌ی بسیار کمی تا زمان عرضه‌ی دو گوشی تاشوی بعدی شرکت کره‌ای داریم. البته اطلاعات نیز از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولات جدید سامسونگ در وب‌سایت FCC قرار گرفته است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در اطلاعات FCC آمده است که گلکسی زد فولد ۳ از شماره مدل SMF926U استفاده می‌کند.
 
در گزارش تصویری نیز قرار گرفته است که طراحی گلکسی زد فولد ۳ در حالت گسترده و حالت عادی صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد. همچنین جایگاه آنتن mmWave مشخص شده است که در حالات مختلف گوشی هوشمند در چه قسمتی قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، گلکسی زد فولد ۳ از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که ابتدا به سری گلکسی اس آمد و حال گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز به آن مجهز می‌شود.

قلم استایلوس سال‌ها بود که یکی از ویژگی‌های مهم سری گلکسی نوت محسوب می‌شد؛ اما به دلیل شبیه شدن بیش از حد سری نوت به سری گلکسی اس، سامسونگ تصمیم گرفته است در سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد کند و برخی از ویژگی‌های سری نوت را به محصولات دیگر خود بیاورد.
 
بر اساس گزارش منتشرشده، گلکسی زد فولد ۳ از ویژگی‌هایی مانند UWB، چیپ NFC، آنتن mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم (۹ وات) است. از دیگر ویژگی‌های گوشی تاشوی سامسونگ می‌توان به امکان شارژ بی‌سیم و پشتیبانی از فناوری نوار مغناطیسی (MST) اشاره کرد. MST به دارندگان گوشی جدید سامسونگ اجازه می‌دهند از سامسونگ پی برای پرداخت صورت حساب یا تراکنش مالی استفاده کنند. در واقع MST اجازه می‌دهد حتی در دستگاه‌های پرداخت با کارت اعتباری که از NFC پشتیبانی نمی‌کنند نیز کاربر امکان تراکنش مالی داشته باشد.

در اطلاعات FCC به برخورداری گوشی‌های تاشوی سامسونگ از فناوری انتقال هوشمند کوالکام (QST) نیز اشاره شده است که بخشی از ویژگی‌های مرتبط با فناوری 5G تراشه‌های اسنپدراگون محسوب می‌شود و نشان می‌دهد گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ حداقل برای بازار ایالات متحده از اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهند کرد.
 
در مورد گلکسی زد فلیپ ۳ نیز اطلاعاتی منتشر شده است که برای مثال می‌توان به شماره مدل آن (SM-F711U) اشاره کرد. مانند گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ از فناوری‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که برای مثال می‌توان به NFC، شارژ معکوس بی‌سیم (۹ وات)، فناوری انتقال سریع کوالکام، UWB و موارد دیگر اشاره کرد.
 
گلکسی زد فولد ۳ نیز از ویژگی MST پشتیبانی می‌کند که سامسونگ از آن در سری گلکسی اس ۲۱ استفاده نکرد؛ اما قصد دارد بار دیگر آن را به گوشی‌های جدید خود بیاورد. انتظار می‌رود محصولات بعدی سامسونگ طی رویدادی در هفته‌های آینده رونمایی و سپس در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به بازار ایالات متحده و دیگر نقاط جهان عرضه شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.