سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 27, 2021
11:43 یکشنبه، 6ام تیرماه 1400
کد خبر: 125774

چه محصولاتی با ویندوز 11 سازگارند

 
ویندوز ۱۱ که چند روز پیش معرفی شد، اواخر سال جاری میلادی بطور رایگان برای کاربران ویندوز ۱۰ از راه می‌رسد. حالا پیش از عرضه رسمی، شرکت‌های دل، اچ‌پی و ایسوس لیستی از محصولات دریافت‌کننده ویندوز ۱۱ را منتشر کرده‌اند.
 
اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن مشکلی در دریافت جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت ندارند، البته این محصولات باید مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و جدیدتر باشند و همچنین از چیپ TPM 2.0 هم پشتیبانی کنند. در این مطلب می‌توانید حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ را مشاهده کنید.
 
با توجه به چنین نیازمندی‌هایی، بسیاری از کاربران می‌خواهند از پشتیبانی دستگاه‌هایشان از ویندوز ۱۱ مطلع شوند. در همین راستا شرکت‌های مطرح سازنده دسکتاپ و لپ‌تاپ، لیستی از محصولات دریافت‌کننده ویندوز ۱۱ را منتشر کرده‌اند.
 
محصولات دل که با ویندوز ۱۱ سازگارند
 
 
به گفته دل، تمام کامپیوترهای مجهز ویندوز ۱۰ که از طریق فروشگاه اینترنتی این کمپانی فروخته شده‌اند، با ویندوز ۱۱ سازگارند. علاوه بر این، برخی محصولات قدیمی نیز می‌توانند به این سیستم عامل بروزرسانی شوند. لیست این محصولات به شرح زیر است، البته مدل دقیق هرکدام از سری‌های زیر در وب‌سایت دل موجود است:
 
دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های Alienware
دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های سری G
دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های Inspiron
دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های XPS
دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های Vostro
Latitude
OptiPlex
Precision Workstation
Mobile Precision
همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، اکثر محصولات محبوب دل می‌توانند ویندوز ۱۱ را دریافت کنند، البته مدل‌های جدید این دستگاه‌ها قادر به چنین کاری هستند. دل گفته تنها محصولات تست شده توسط آن‌ها درایورهای جدید را دریافت می‌کنند، با این حال کاربران دستگاه‌های دیگر می‌توانند بطور دستی درایورها را از اینتل، AMD یا انویدیا دانلود کنند.
 
محصولات اچ‌پی که با ویندوز ۱۱ سازگارند
اچ‌پی در صفحه مربوط به بروزرسانی ویندوز ۱۱ محصولاتش گفته که کاربران می‌توانند با اپ PC Health Check از سازگاری دستگاه‌شان با سیستم عامل جدید مایکروسافت مطلع شوند، با این حال لیستی از این محصولات سازگار هم منتشر کرده است:
 
نسل کنونی اچ‌پی Spectre، نسل کنونی اچ‌پی Envy، اچ‌پی Pavilion، اچ‌پی Spectre x360 14، اچ‌پی Envy x360 15 و اچ‌پی Pavilion All-in-One
محصولات جدید Omen و Victus شامل Victus by HP 16 ،OMEN 16 و دسکتاپ OMEN 30L
برخی محصولات سری اچ‌پی Elite و اچ‌پی پرو شامل اچ‌پی Elite Dragonfly G2
نسل کنونی ورک‌استیشن‌های سری Z مانند اچ‌پی ZBook Studio G8
 
محصولات ایسوس که با ویندوز ۱۱ سازگارند
ایسوس لیست کاملی از محصولاتی که قادر به دریافت ویندوز ۱۱ هستند را منتشر کرده که در وب‌سایت آن قابل مشاهده است، با این حال برخی از دستگاه‌های مطرح این کمپانی که با سیستم عامل جدید مایکروسافت سازگارند، به شرح زیر است:
 
ProArt Studiobook One، پرو ایکس، پرو ۱۵ و پرو ۱۷
ذن‌بوک Pro Duo
ذن‌بوک پرو ۱۴
ذن‌بوک پرو ۱۵
ذن‌بوک ۳ Deluxe و S
ذن‌بوک سری فلیپ
ذن‌بوک UX410 ،UX311 و UX 310
ذن‌بوک ۱۳ و ذن‌بوک ۱۴
ذن‌بوک Duo 14 ،Duo و ۱۴ Ultralight
ذن‌بوک ۱۵
ویووبوک پرو ۱۵، سری S13، سری S14 و سری S15
ویووبوک فلیپ ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۷
محصولات سری ROG Zephyrus
کاربران محصولات برندهای دیگر می‌توانند با استفاده از اپ PC Health Check، سازگاری سیستم‌شان با ویندوز ۱۱ را بررسی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.