تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

لبه تکنولوژی

July 10, 2021
14:34 شنبه، 19ام تیرماه 1400
کد خبر: 126208

طراحی دستگاهی برای محافظت خانه در برابر آتش

 
بسیاری از افراد به دلیل هزینه های بالایی که سیستم های اطفاع حریق دارند، قادر به پرداخت هزینه نصب آنها در خانه های خود نیستند. برای این منظور دستگاه FACE طراحی شده است.
 
به نقل از newatlas، یکی از دانش آموزان دبیرستان سن فرانسیسکو دستگاه ضد حریقی را طراحی کرده اند که علاوه بر این که یک دستگاه خودکار مهار آتش است، به دنبال احساس گرمایش در خانه فعال شده و هر کجا موردنیاز باشد، به کار می آید. 
 
این دانش آموز بعد از مهاجرت از نیوجرسی به کالیفرنیا و مشاهده این که خانه بسیاری از افراد در مواجهه با حریق، می سوزد و همین امر جرقه ساخت این دستگاه اطفاع حریق را به ذهنش رساند. اما هرگز تصور نمی کرد روزی بتواند چنین دستگاهی بسازد. سرانجام در تابستان 2019، خانواده او به دلیل آتش سوزی جنگل مجبور به تخلیه خانه مسکونی خود شد و آن زمان بود که به فکر ساخت چنین دستگاهی افتاد. 
 
دستگاه تولید شده شکلی شبیه یک قوطی فلزی با قابلیت نصب روی دیوار دارد که یک شیر هوا، یک فشارسنج هوا در دو طرف و یک سر آب پاش در قسمت پایین تعبیه شده است. این دستگاه با مخلوطی از آب و ماده ضد حریق سازگار با محیطزیست به نام Cold Fire پر شده است. 
 
در ابتدا، کاربران با پمپاژ این محفظه از طریق شیری که روی آن تعبیه شده، با استفاده از پمپ هوای دستی یا کمپرسور برقی، از فشار داخل آن استفاده می کنند. سپس، فشار دوره ای آن را روی درجه کنترل کرده و در صورت لزوم آن را به حداکثر 4/3 بار برسانید. 
 
وقتی این اتفاق می افتد، گرمای شعله های آتش باعث ترکیدن حباب های پر از گلیسیرین در قسمت سر آب پاش می شود. این امر اجازه می دهد تا مخلوط آب/ فشار تحت فشار از قسمت پایین محفظه شلیک شده و تا 2/1 تا 5/1 متر در تمام جهات پرتاب می شود.به گزارش سیناپرس، لزومی بر اتصال این دستگاه به منبع تغذیه آب یا سیستم برق منزل وجود ندارد. 
 
این دستگاه را می توان پس از هر بار تخلیه با استفاده از یک کیت دوباره پر کرد و برخلاف کپسول آتش نشانی دستی که برای استفاده نیاز به دخالت نفر وجود دارد، این محفظه به خودی خود و حتی نبود نفر در محیط، کار اطفاع را به طور خودکار انجام می دهد. 
 
این دستگاه اطفاع حریق را می توان به فاصله های منظم در نرده های بیرونی خانه که بسیار مستعد آتش زوی هستند، قرار داد. سبا نصب این دستگاه ها، دیگر افراد برای مهار آتش سوزی های خانه خود متکی به آتش نشانی نبوده و خودشان می توانند حریق را خاموش کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.