تلفن همراه

گوشی

July 12, 2021
16:54 دوشنبه، 21ام تیرماه 1400
کد خبر: 126314

شایعه: گلکسی S22 احتمالا به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی المپوس مجهز خواهد بود

 
گفته می‌شود سامسونگ در گلکسی S22 اولترا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی المپوس استفاده نخواهد کرد؛ اما همچنان برخی به استفاده‌ی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اعتقاد دارند.
 
پس از اینکه سامسونگ در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد ۱۴۰۰) گوشی‌های تاشوی جدیدش را معرفی کند، همه‌ی نگاه‌ها به سری پرچم‌دار بعدی این شرکت معطوف خواهد شد. از آنجا که در  سال ۲۰۲۱ نسخه‌ی جدیدی از گلکسی نوت وجود نخواهد داشت، سری گلکسی S22 مجموعه‌ی بعدی پرچم‌دار سامسونگ خواهد بود.
 
مدتی است اخبار و شایعات مختلفی درباره‌ی این سری می‌شنویم و اکنون گزارشی از Sammobile نشان می‌دهد که یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برند المپوس (Olympus) در این سری وجود خواهد شد.
 
با استناد به منابع مختلف، نشریه‌ی کره‌ای ادعا می‌کند سری گلکسی S22‌ ژانویه ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد. تاریخ یادشده ادعای عجیبی نیست؛ زیرا سری گلکسی S21 نیز در ژانویه ۲۰۲۱ رونمایی شد و در همان ماه به‌ فروش رسید؛ بنابراین پیش‌بینی زمان معرفی سری جدید منطقی است.
 
 ادعای دیگری برای سری جدید پرچم‌داران وجود دارد که بر اساس آن، گلکسی S22 اولترا دارای دوربین پنج‌گانه و یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود که توسط المپوس ساخته خواهد شد. برای افرادی که بی‌اطلاع هستند، المپوس تولیدکننده‌ی ژاپنی دوربین و فناوری اپتیکال است که در سطح جهانی به‌ دلیل کیفیت بالا شناخته می‌شود.
 
همکاری سازندگان گوشی‌های هوشمند با برند‌های بزرگ و مطرح دوربین دور از ذهن نیست؛ چراکه طبق گزارش منتشرشده، سامسونگ برای اولین بار دست به چنین کاری زده است. حتی برخی معتقدند که المپوس با ایده‌ی کار مشترک روی فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند به سامسونگ نزدیک شده است.
 
اینکه آیا سامسونگ واقعا به المپوس احتیاج دارد یا خیر موضوع دیگری است. غول کره‌ای در گذشته‌ی دوربین‌های بدون آینه مخصوص خود را تولید می‌کرد و در زمینه‌ی فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند همچنان پیشگام است؛ بنابراین همکاری سامسونگ با المپوس احتمال دارد در زمینه‌ی بازاریابی مفید باشد.
 
این اولین بار نیست که درباره‌ی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا می‌شنویم و در گزارش اخیر ادعا شد سامسونگ از این ایده دست کشیده است و به‌ جای آن از حسگر نسل سوم سامسونگ 108MP ISOCELL HM3 بهره خواهد برد؛ اما به‌ نظر می‌رسد هنوز برخی معتقدند احتمال به‌کارگیری دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی وجود دارد.
 
طبق این گزارش، گلکسی S22‌ اولترا از S Pen پشتیبانی خواهد کرد؛ زیرا در گلکسی S21 اولترا نیز شاهد پشتیبانی S Pen بودیم و از این جهت می‌توان انتظار داشت سامسونگ این قابلیت را روی پرچم‌دار جدیدش حفظ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.