امینت

تلفن همراه

July 13, 2021
14:19 سه شنبه، 22ام تیرماه 1400
کد خبر: 126339

دادگاه کانادا درخواست وکلای هواوی برای پذیرش اسناد جدیدی از بانک HSBC را رد کرد

ICTna.ir – یک قاضی کانادایی درخواست تیم حقوقی منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی برای اضافه کردن یکسری اسنادی که تیم حقوقی او از بانک HSBC به عنوان مستدات پرونده استرداد او به آمریکا دریافت کرده بودند را رد کرد.
 
Meng Wanzhou.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اکنون تیم حقوقی او به مستدات 300 صفحه‌ای از اسناد داخلی بانک HSBC آمریکا از طریق دادگاهی در هنگ‌کنگ دست یافته و می‌خواهد این اسناد به عنوان مدارک جدید وارد پرونده استرداد وانژو به آمریکا شود.
 
هدر هولمز، رئیس دادگستری کانادا که از زمان دستگیری منگ وانژو با این پرونده سر و کار داشته، با این درخواست مخالفت کرده است. او گفته است طی 10 روز آینده دلایل خود در رابطه به این تصمیمش را اعلام خواهد کرد.
 
هواوی کانادا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: ما به تصمیم دادگاه احترام می‌گذاریم اما از خروجی آن متاسفیم. اسنادی که در اختیار داریم، نشان می‌دهد بانک HSBC آمریکا از معاملات هواوی با ایران آگاه بوده است. 
منگ قرار است در دادگاهی که اوایل ماه آگوست برگزار می‌شود، حضور یابد و براساس برنامه قبلی باید جلسه دادرسی استرداد او تا پایان همین ماه به اتمام برسد.
 
منگ 49 ساله، به درخواست ایالات متحده به اتهام گمراه کردن بانک HSBC درمورد کسب و کار هواوی در ایران و در نتیجه نقض مقررات تحریم از سوی این بانک علیه ایران متهم شده است.
 
دادستان‌های آمریکا مدعی هستند که اسکای‌کام به عنوان یک شرکت زیرمجموعه و وابسته به هواوی در ایران فعالیت می‌کرده و منگ این رابطه را به درستی بیان نکرده است. طبق ادعای آنها، منگ گفته است که اسکای‌کام به شرکت ثالثی فروخته شده است درحالیکه به یک شرکت مادری که توسط هواوی اداره می‌شود، فروخته شده بوده است.
 
 ایالات متحده دختر بنیان‌گذار هواوی، رن ژنگفی را متهم کرده است که بانک HSBC را درخصوص روابط تجاری این کمپانی با ایران به اشتباه انداخته و موجب شده تا این بانک تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را نقض کند.
او در دسامبر سال 2018 در فرودگاه ونکوور کانادا به درخواست ایالات متحده دستگیر شد و از آن زمان تاکنون و در حین مراحل دادرسی پرونده‌اش در حبس خانگی به سر می‌برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.